Με λένε Τάκη - είμαι γκουρού, όταν γράφω σπάω μεγάλη πλάκα, δίχως να λέω τίποτα για πλάκα.

Οι απόψεις, εκτιμήσεις, αξιολογήσεις ή προβλέψεις, οι οποίες εκφράζονται σ αυτό το blog αποτελούν παλαβομάρες του χρήστη που γράφει με το nick Τάκης Μορφονιός και δεν αποτελούν προτροπή για αγορά ή πώληση χρηματιστηριακών προϊόντων. Στο blog γίνονται συζητήσεις - εκτιμήσεις μεταξύ αγνώστων, οπότε οι αναγνώστες να μην λαμβάνετε τίποτα ως δεδομένο και αληθές.
Συνεπώς, ο,τιδήποτε γράφεται στο www.mitarola.blogspot.gr, δεν αποτελεί συμβουλή ή πρόταση για αγορά ή πώληση αξιών ή προτροπή για πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

Παρασκευή 11 Αυγούστου 2017

Attica Group

Η Attica Group ουσιαστικά αποτελεί συνένωση των εταιριών Επιχειρήσεις Αττικής (ΕΠΑΤ που άνηκε στον Περικλή Παναγόπουλο καθώς και η σειρά πλοίων SUPER FAST) και των Γραμμών Στρίντζη (ΣΤΡΙΚ όπου άνηκε η σειρά πλοίων BLUE STAR)
  • Το 1999 οι Γραμμές Στρίντζη εξαγοράζονται σε ποσοστό 38,8% απο τις Επιχειρήσεις Αττικής .... αργότερα φτάνουν στο ποσοστό 48,8%. Αλλάζει η επωνυμία της εταιρίας σε Blue Star Ferries. 
  • Το 2004 οι Επιχειρήσεις Αττικής µετονοµάζονται σε Attica Group. 
  • Τον Οκτώβριο του 2007 η ΜΙG εξαγοράζει απο τον Περικλή Παναγόπουλο το 50% της Attica Group. Η τιμή εξαγοράς ήταν 5,60 ευρώ ανά μετοχή. Η ΜΙΓ δίνει 290 εκατ. ευρώ για το 50%  της Attica Group.
  • Η ΜΙΓ για να εξαγοράσει την Αttica Group πρόσφερε ένα ποσόν που αντιστοιχούσε 1,5 φορά τα ίδια κεφάλαια του ομίλου. Τα ίδια κεφάλαια της Attica Group στο κλείσιμο του 2007 ήταν 390 εκατ. ευρώ .... εννοούμε τα ίδια κεφάλαια που αναλογούν στους μετόχους της.
  •  Ακολουθεί υποχρεωτική δημόσια πρόταση απο τη MIG SHIPPING , θυγατρική εταιρία της MΙΓ .... τιμή αγοράς 5,50 ανά μετοχή για την Attica και  3,83 για την Blue Star. 
  • Η ΜΙΓ μέσω της MIG SHIPPING  κατέχει πλέον το 91,1%  της Attica και το 84,45% της Blue Star.
  • Το Φεβρουάριο του 2008 απορροφάται πλήρως η Blue Star απο την Attica Group ... τα ίδια κεφάλαια της Attica Group με την πλήρη ενσωμάτωση της Blue Star ανέρχονται σε 502 εκατ. ευρώ. 
  • Το 2010 η Attica Group προχωρεί σε ΑΜΚ με καταβολή μετρητών 41,6 εκατ. 
  • Το 2011 η Attica Group προχωρεί σε ΑΜΚ με καταβολή μετρητών 24,3 εκατ.
Τα ίδια κεφάλαια το 2008 ήταν 502,8 εκατ. ευρώ .... σήμερα ανέρχονται σε 410,6 εκατ. .... ενώ με τις δύο αυξήσεις 41,6+24,3 = 65,9 θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον 502,8 + 65,9 = 568,7 εκατ. ευρώ.
Ο λόγος της πτώσης των ιδίων κεφαλαίων κατά 158,1 εκατ. ευρώ είναι οι ζημιογόνες χρήσεις 2009 εως και 2013, όπου ο όμιλος Attica εξαιτίας των υψηλών τιμών του πετρελαίου κατέγραφε μεγάλες ζημιές.


Το 89,38% της ATTICA ανήκει στην MIG .... σύνολο μετοχών 191,66 εκατ. ευρώ.
Free float 10,62% ήτοι 20,354 εκατ μετοχές.



Ο στόλος της Attica group
SUPER FAST FERRIES
1) SUPER FAST I (έτος κατασκευής 2008)
2) SUPER FAST II (έτος κατασκευής 2009)
3) SUPER FAST ΧI (έτος κατασκευής 2002)
4) SUPER FAST XII (έτος κατασκευής 2002)

BLUE STAR FERRIES
5) Blue Star 1 (έτος κατασκευής 2000)

6) Blue Star 2 (έτος κατασκευής 2000)
7) Blue Star Πάρος (έτος κατασκευής 2002)
8) Blue Star Νάξος (έτος κατασκευής 2002)
9) Blue Star Patmos (έτος κατασκευής 2012)
10) Blue Star Δήλος (έτος κατασκευής 2011)
11) Blue Horizon (έτος κατασκευής 1987)
12) Blue Galaxy (έτος κατασκευής 1992)

13) AML DIAGORAS (έτος κατασκευής 1988)
14) MOROCCO STAR (έτος κατασκευής 1980)
15) AYLAΗ (έτος κατασκευής 2009)


Κατά τη διάρκεια του έτους 2016 ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με δώδεκα (12) ιδιόκτητα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία εκ των οποίων τα τρία (3) δρομολογήθηκαν στην Αδριατική θάλασσα και τα εννέα (9) στην Ελληνική Ακτοπλοΐα. Επίσης, έχει ναυλώσει με μακροχρόνια σύμβαση, από τη χρήση 2015, το Blue Galaxy το οποίο δρομολογεί στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, Κρήτης.
  • Στην Αδριατική θάλασσα και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα και Πάτρα –Ηγουμενίτσα -Μπάρι, ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με τρία πλοία τα Superfast XI, Superfast I και Superfast II (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ) 
  • Στην Ελληνική Ακτοπλοΐα ο Όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε με δέκα πλοία στις γραμμές Πειραιάς – Κυκλάδες, Πειραιάς  - Δωδεκάνησα, Πειραιάς – Κρήτη (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ) και Πειραιάς – Βόρειο Αιγαίο. Τα δρομολόγια έγιναν μέσω των πλοίων  Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Horizon, Blue Galaxy, Superfast XII και Διαγόρας (μέχρι τα μέσα Μαΐου 2016) 
  • Στις 16 Ιουνίου 2016 ο Όμιλος ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας με την Τράπεζα «BMCE Bank Of Africa Group (BMCE)» του Μαρόκου για την έναρξη δρομολογίων σε θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ Μαρόκου και Ηπειρωτικής Ευρώπης μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρίας «Africa Morocco Links (AML)» με έδρα το Μαρόκο. H συνεργασία ξεκίνησε με τη δρομολόγηση από την AML δύο επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων.   
  • Το 49% στην ΑΜL ενοποιείται στην Attica Group με τη μέθοδο της καθαρής θέσης.   
 Ας ξεκινήσουμε όμως να αναλύουμε την Attica Group ..............

Το πρώτο και σημαντικότερο είναι τα Ενσώματα Πάγια της Attica .... όπου σχεδόν στο σύνολο τους είναι περασμένη η αξία των πλοίων.

Η αναμενόμενη ωφέλιμη ζωή των πλοίων είναι 30 έτη και γιαυτό το λόγο διενεργούνται οι απαραίτητες αποσβέσεις που είναι, ανά έτος, μεγαλύτερες των 23 εκατ. ευρώ, καθώς ο στόλος γερνάει και πέφτει η αξία του.
Οι τελευταίες αγορές πλοίων έγιναν το 2011-2012 και θεωρείται βέβαιο ότι ο στόλος θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί και να αποκτήσει σε πρώτη φάση έως το 2020 τουλάχιστον 2 καινούργια πλοία.
Πέφτουν λοιπόν τα Ενσώματα πάγια, όπως είναι λογικό, πέφτουν και τα ίδια κεφάλαια. Οι αποσβέσεις που διενεργεί ο όμιλος είναι της τάξης των 23,8 εκατ. (2016) .... 23,9 εκατ. (2015) .... 24 εκατ. (2014) .... 25,1 εκατ (2013) .... 27,1 εκατ. (2012).


Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου Attica ανέρχονται σε 401,6 εκατ. ευρώ ήτοι 2,1 ευρώ ανά μετοχή.

Τα ίδια κεφάλαια δέχθηκαν ισχυρά πλήγματα απο τις ζημιογόνες χρήσεις 2009 - 2013 όταν οι αυξημένες τιμές του πετρελαίου σε συνδυασμό με την ύφεση και πτώχευση της Ελλάδος οδήγησαν στον όμιλο να εμφανίζει πολύ μεγάλες ζημιές

Πριν την δραματική υποχώρηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, οι δαπάνες για καύσιμα κάλυπταν τις περιόδους 2010 - 2013 έφταναν στο 55% των δαπανών των ναυτιλιακών εταιρειών, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στις εταιρείες.

Μια αύξηση της τάξης του 10% στις τιμές των καυσίμων, τα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών του κλάδου επιβαρύνονται με 3 έως 4%. Για να είναι βιώσιμη μια ακτοπλοϊκή, θα πρέπει οι συνολικές της δαπάνες για καύσιμα να βρίσκονται στα επίπεδα του 30%. Το 2016 οι δαπάνες για καύσιμα κυμάνθηκαν στα επίπεδα του 35 – 40%.


Με τις τιμές του πετρελαίου κάτω των 50 δολαρίων το βαρέλι τα ΕΒΙΤDA της ATTICA ήταν 80,7 εκατ. ευρώ το 2015 .... 70,3 εκατ. το 2016 ..... όταν το 2010 ήταν στα 2,5 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη (να θυμίσω ότι οι ναυτιλιακές μας δεν έχουν φορολογία στα κέρδη τους) της ATTICA το 2015 ήταν 33,18 εκατ ευρώ (0,17 ευρώ ανά μετοχή) και το 2016 20,25 εκατ. (0,11 ευρώ ανά μετοχή).
  • Στη χρήση 2016 προέκυψαν ζημίες Ευρώ 2,41 εκατ. από τη νεοαποκτηθείσα εταιρία Africa Morocco Links (AML), η οποία ενοποιείται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, για πρώτη φορά.
Το 2011 καταγράφηκαν ζημιές μαμούθ ύψους 86,5 εκατ ευρώ και το 2012 επίσης μεγάλες ζημιές 53,2 εκατ. ευρώ
Οι υψηλές τιμές των καυσίμων δημιούργησαν τεράστια προβλήματα στις ναυτιλιακές .... τα περιθώρια ελιγμών τους μικρά, καθώς ήδη η Ελλάς είχε πτωχεύσει και το εισόδημα των Ελλήνων έχει μικρύνει, δεν είναι δυνατόν να μετακυλιστεί στην τιμή των εισιτήριων το κόστος των καυσίμων .... είναι και ο ανταγωνισμός οξύτατος.

Ωστόσο οι δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου κατά 66 εκατ. ευρώ που έγιναν απο τον όμιλο Marfin βοήθησαν την Attica να ξεπεράσει ικανοποιητικά την κρίση των τιμών του πετρελαίου.
Σήμερα ο τραπεζικός δανεισμός του ομίλου ανέρχεται στα 255,4 εκατ. ευρώ , με τις συνολικές υποχρεώσεις να είναι 292,4 εκατ. ευρώ .... στο ταμείο του ομίλου υπάρχουν 51 εκατ. ευρώ.
Ο συντελεστής μόχλευσης είναι χαμηλά στο 33,71% .... το κυκλοφορούν ενεργητικό είναι 2,3 φορές μεγαλύτερο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, άρα η ρευστότητα του ομίλου είναι άριστη.
Η άριστη ρευστότητα φαίνεται και απο την ταχύτητα αποπληρωμής των υποχρεώσεων του ομίλου που ανέρχεται σε 80 ημέρες ... με την ταχύτητα είσπραξης των απαιτήσεων στις 57 ημέρες.
Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός ανέρχεται σε 204 εκατ. ευρώ .... όταν το 2011 ήταν 338 εκατ. ευρώ και 325 εκατ. το 2012.

Κλείνουμε ανακεφαλαιώνοντας .....
  • Ο όμιλος έως το 2020 πρέπει να προβεί σε αγορά τουλάχιστον 2 νέων πλοίων
  • Με τις τιμές του πετρελαίου κάτω των 50 δολαρίων το βαρέλι η εταιρία θα είναι κερδοφόρος και στο επίπεδο των 1,3 ευρώ το P/E της θα είναι αν όχι μονοψήφιο, τουλάχιστον ίσο με 10.
  • Με την τιμή τη μετοχής στο 1,3 το P/BV είναι ίσο με 0,62.
 Η διακίνηση των επιβατών έχει ως εξής ...

175 σχόλια:

  1. Σε αυτό το thread θα σχολιάζουμε μόνο ότι έχει σχέση με Ελληνική ναυσιπλοΐα.

    http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1266584/attica-ae-symmetoxon-symfonia-apoktisis-pleiopsifikoy-paketoy-metoxon-tis-hellenic-seaways

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Minoan και Attica. ΑΝΕΚ για εμένα δεν επρεπε να υφίσταται. Δυο παίκτες: και καλοι.

      Διαγραφή
    2. Την ΑΝΕΚ φρόντισε να τη διαλύσει ο Γιάννης Βαρδινογιάννης και τα κολπάκια του με τη ΣΕΑΣ και τις διάφορες παλαβομάρες .... έχασε πολλά λεφτά και ο ίδιος. Έφαγε και κάτι προστίματα στην Κύπρο.
      οι Μινωικές διασώθηκαν λόγω του ιταλού. Αν είχε μείνει εταιρία λαικής βάσης νομίζω και αυτή θα είχε τελειώσει.

      Διαγραφή
    3. Γενικά απο Βαρδινογιάννεικο μονο η ΜΟΗ αξιζε. Οτι αλλο εχει πιασει η οικογενεια εχει παει άπατο.

      Διαγραφή
    4. Επειδή ήταν ο Βαρδης ... οι υπόλοιποι δεν φτουράνε

      Διαγραφή
    5. Τέλος πάντων .... καλό είναι να υπάρχουν deals.
      Να προσέξουν εδώ οι επενδυτές γιατί θα εκδοθούν ΜΕΤΟΧΕΣ για να πάρουν τον έλεγχο της hellenic-seaways.

      Αν πάντως μπει το Fortress θα είναι SUPER DEAL ...

      Διαγραφή
    6. Το Fortress εχει και το ομολογιακό της σαπακομιγας. Δεν μπορω να διαβλεψω τι deal μπορει να γινει και ΑΝ μπορει να γινει καθως οι σχεσεις με Πειραιώς δεν ειναι οι καλύτερες.

      Διαγραφή
    7. Παντως δεν βλέπω να πιεστεί η τιμη της ΜΙΝΟΑΝ απο την εξέλιξη. Και εκει εχω στραμμένο το ενδιαφέρον μου αλλά σε πιθανή κινηση προς τα 2€.

      Διαγραφή
    8. To fortress ( νυν SoftBank ) έχει ομολογιακό στην αττικα, όχι στη Μιγ

      Διαγραφή
    9. Κύριε δρομέα αμφιβάλλω με τέτοια συγκέντρωση στη μετοχή της μινοα να κάνει κίνηση. Επίσης αν κάνει θα τα μαζέψει ο Γκριμάλντι. Εμένα πάντως η συγκέντρωση και μόνο με απωθεί απ τη συγκεκριμένη μετοχή.

      Διαγραφή
    10. Κυριε Μιχάλη το Fortress δεν ειχε αγόρασει κοψοχρονιά ΚΑΙ το ομολογιακό της ΜΙΓ απο την Eurobank? Αρα εχει και της ΜΙΓ ομογιακο.

      Διαγραφή
    11. Πόσες εταιρείες πρέπει να υπάρχουν σε κάθε κλάδο ευτυχώς το αποφασίζει η αγορά. Δυό εταιρείες μόνο λέγεται ολιγοπώλιο. Καλό για τους μετόχους κακό για τον κόσμο, τους εργαζόμενους αλλά και για την οικονομία γενικότερα.

      Διαγραφή
    12. Στις πτήσεις εσωτερικού - το ολιγοπώλιο δουλεύει υπέρ των καταναλωτών και ας είναι δυο διαφορετικού προφίλ εταιρείες (χαμηλού κόστους & κανονική εταιρεία).

      Διαγραφή
    13. Ελάτε κ. butcher. Το είπατε και μόνος σας. Η μία είναι η Ryanair κι αυτό κάνει τη διαφορά.

      Διαγραφή
    14. Και φυσικά κάνει τη διαφορά στον καταναλωτή ΜΟΝΟ στους προορισμούς που δραστηριοποιείται η Ryanair. Για τους άλλους άλλος θεός.

      Διαγραφή
    15. Αγαπητέ κ. Hippy, η Ελληνική ακτοπλοΐα είναι από μόνη της μια Hyma-air, τυχαίο ότι μόνο με το Μαρόκο μπορούν να κάνουν μπίζνες και με ασθενείς / τραυματιοφορείς από την Λυβή.

      "Δυστυχώς" ανήκουμε στην ΝΑ Ευρώπη και όχι στην ΒΔ Αφρική. Οι Ευρωπαϊκοί κανονισμοί θα αφανίσουν αυτήν την ακτοπλ. Ναυτιλία που ξέρουμε τώρα (Μην ξεχνάμε ότι πιο πολλοί Έλληνες είχαν ταξιδέψει με το πλοίο Παναγία Τήνου από την Ακρόπολη).... τι πλοίο θυμήθηκα ..... χτισμένο το 1972! Το πήρε η κρίση μαζί της .

      ... το σκηνικό θα αλλάξει ....

      Διαγραφή
  2. 3€/μετοχή δεν έδινε στην πιάτσα ο Ιταλός για να μαζέψει τις αδεσποτες της Hellenic?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνία που αλλάζει τα δεδομένα στην ελληνική ακτοπλοΐα, και ανακοινώνεται όταν όλη η Ελλάδα είναι διακοπές. Μάλιστα.

    Αλλαξοκ*λιες της Πειραιώς.

    Εκ πρώτης όψεως φαίνεται θετικό για τη ΜΙΓ πάντως, σωστά;

    Παρεμπιπτόντως, είχα διαβάσει στη στήλη black box του liberal.gr ότι το ΔΣ της Πειραιώς είχε πάρει απόφαση να πουλήσει την αττικα.

    Καλά μπάνια σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελληνική Ακτοπλοΐα (σε ποιά εποχή ζει;)
    Τα πιο πολλά πλοία είναι άλλων εποχών - ντρέπεσαι να κυκλοφορήσεις. Με τον ανταγωνισμό στις αεροπορικές - αν βρεις εισιτήριο δεν το σκέφτεσαι. Αν (λέμε και κανένα ανέκδοτο) προχωρήσει το σχέδιο με τα υδροπλάνα - η επιλογή του συμβατικού πλοίου θα είναι μόνο για τριτοκοσμική εμπειρία.

    Α) Θέλει ανανέωση με σύγχρονα πλοία και σε εσωτερικούς χώρους και σαν εμπειρία επιβίβασης / αποβίβασης. Βλέπε σταθμός για κρουαζιερόπλοια COSCO.

    B) Το 2020 οι Ευρωπαϊκές οδηγίες / κανονισμοί απαιτούν μόνο καύσιμα με μικρή περιεκτικότητα σε θείο (SOx) στην επιβατηγό ναυτιλία (ΕU Directive 2005/33/EC) δλδ +20% στην τιμή. Και μηχανές στα πλοία που να ανταποκρίνονται στις όλο και πιο αυστηρές περιβαντολ/κές απαιτήσεις (MARPOL ANNEX VI) λευκός καπνός κοκ.

    Υ.Σ. Κάπου πήρε το μάτι μου μια εταιρεία με high-speed πλοία που με λίγα πλοία & μόνο με 7 μήνες (τουριστική περίοδος) σε δρομολόγια να έχει σαρώσει την πληρότητα στα δρομολογιά του, μην ξεχνάμε το περίφημο ΚΕΝΤΕΡΗ που πήγαινε Μυτιλήνη και είχε επίσης κάνει επιτυχία. Αλλά μας φάγανε οι τσάμπα επηχειρηματίες που θέλουν με "γαλατάδικα" και κρατικές επιχορηγήσεις να μαζεύουν τα φράγκα.

    Δεν μπαίνω σε καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία αν δεν δώ (α) σύγχρονα πλοία (β) δέσμευση για συγκεκριμένα δρομολόγια (γ) εγγυήσεις στην διάρκεια του ταξιδιού (όχι στις μπροσούρες Α' χρόνο και στην πραγματικότητα Α+Χ χρόνο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διευκρίνηση: Δεν "μπαίνω" χρηματιστήριακά - δυστυχώς χρησιμοποιώ την επιβατηγό ακτοπλοΐα και στα όμορφα νησιά μας και στο εξωτερικό - όπου είναι χαοτικες οι διάφορες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να σας πω την αλήθεια το deal με τη Seaways δεν μου πολυαρέσει ... πάλι χαρτιά και όχι cash. Τα ωραία deals που δείχνουν εμπιστοσύνη είναι με φρέσκο και ζαστό cash ... εδώ πάμε για χαρτιά πάλι.
    Παγώνω το ενδιαφέρον μου για ATTICA .... να δω τους επίσημους όρους ανταλλαγής θέλω.

    Αν μπει με cash το Fortress αλλάζει το πράμα.
    Πάντως δίχως Seaways η ΑΤΤΙΚΑ είχε περιθώρια άνετα μέχρι τα 2 ευρώ ... με Seaways πρέπει να δούμε τους επίσημους όρους ανταλλαγής μετοχών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. HELLENIC SEAWAYS
    Ίδια κεφάλαια 81,076 εκατ. ευρώ ... αριθμός μετοχών 77,615 εκατ. μετοχές

    Το DEAL λέει .... για την απόκτηση από την Attica Group συνολικά 39,039 εκατ. (50,39%) μετοχών της εταιρίας ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΙΣ
    η Attica Group θα καταβάλλει Ευρώ 30,61 εκατ. τοις μετρητοίς και θα διαθέσει 24,145 εκατ. νέες μετοχές κατόπιν ΑΜΚ.

    Άρα αν υποθέσουμε ότι η μετοχή της ATTICA έχει 1,5 ευρώ τότε το 50,39% της HSW κοστολογήθηκε 30,61+(24,145Χ1,5) = 66,8275 εκατ .... άρα το 100% της HSW κοστολογήθηκε κοντά στα 133 εκατ. ευρώ .... δηλαδή 1,64 φορές της λογιστικής αξίας της HSW ... ΟΚ λογική αποτίμηση.

    HELLENIC SEAWAYS
    Από το Φεβρουάριο του 2016 οι Μινωικές Γραμμές, οι οποίες διέθεταν τότε μερίδιο 33% στην HSW, χωρίς ωστόσο να έχουν αποφασιστικό λόγο στη διοίκησή της ακτοπλοϊκής ξεκίνησαν την προσπάθεια να αποκτήσουν τον έλεγχο της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου με την υποβολή ανοιχτής δημόσιας προσφοράς.

    Σταδιακά συγκεντρώθηκε από μικρομετόχους ποσοστό περίπου 16,5% με αποτέλεσμα να φτάσουν να ελέγχουν το 49,5%% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας.

    Λένε .... ότι το τίμημα που κατέβαλαν ανήλθε περίπου σε €30 εκατ., ωστόσο οι διαθέσιμοι πρόθυμοι πωλητές εξαντλήθηκαν χωρίς η Minoan να εξασφαλίσει την πολυπόθητη πλειοψηφία.
    -----------------------------------------------------------
    Η HSW διαθέτει 18 πλοία ... 3 High speed , 8 ferries, 4 flying cat και 3 flying dolphin.
    Το 2016 η ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ δραστηριοποιήθηκε με 20 πλοία, εκ των οποίων τα 18 δρομολογήθηκαν στις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυκλάδων, του Β.Α. Αιγαίου, των Σποράδων και του Σαρωνικού ενώ 2 πλοία ήταν ναυλωμένα.

    Τα Ενσώματα Πάγια ανέρχονται σε 238,5 εκατ. ευρώ .... ο στόλος είναι γερασμένος, οι αποσβεσεις στα 12,7 εκατ. ευρώ.

    Οι συνολικές υποχρεώσεις στα 204,6 εκατ. ευρώ με τον δανεισμό στα 164,384 εκατ. ευρώ .... στο ταμείο υπάρχουν 6,778 εκατ. ευρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΠΙΣΗΜΑ ΝΟΥΜΕΡΑ απο τον ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ της ΜΙΝΟΑΝ

      Οι Μινωικές Γραμμές έχουν δώσει συνολικά 82,97 εκατ. ευρώ για το 48,37% της HSW ... εντός του 2016 έδωσαν 32,3 εκατ ευρώ και πήραν ένα ποσοστό της τάξης του 15,02% προκειμένου να φθάσουν στο 48,37% .... πλήρωναν κατά μέσο όρο 2,77 ευρώ για κάθε μετοχή της HSW.

      Άρα ο Γκριμάλντι έχει δώσει συνολικά 82,97 εκατ. για το 48,37% της HSW έχει προσφέρει 2,11 φορές περισσότερα χρήματα απο όσα είναι τα ίδια κεφάλαια της HSW κατά το έτος 2016.

      Διαγραφή
    2. Μετά την ενοποίηση HSW με Attica προσωπικώς θεωρώ βέβαιο ότι θα χρειαστεί μια μεγάλη ΑΜΚ με καταβολή μετρητών προκειμένου ο στόλο να ανανεωθεί. Τα καράβια είναι γερασμένα και έχουν μεγάλα κόστη.

      Ίσως κάπου εκεί να μπει το Fortress και να πάρει τον όμιλο ... ίσως η ΑΜΚ είναι με παραίτηση παλαιών μετόχων ή μπορεί να είναι συνδυαστική. ΑΜΚ με ΜΟΔ ταυτόχρονα .... πάντως ο στόλος, όπως σωστά επισημαίνει και ο κύριος Χασάπακλας θέλει ανανέωση.

      Ωραίο και το επόμενο .... το αρχειοθετούμε ...

      http://www.xrtc.gr/docs/Industry_Reports/2016/XRTC%20Ferry%20Report%202016%20%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC.pdf

      Διαγραφή
  8. Κύριε Τάκη Μορφονιε,

    Θεωρώ πως η σημαντικότερη παράμετρος, το τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια, είναι η υποχρέωση της Πειραιώς να απεξαρτηθεί από μη τραπεζικές συμμετοχές. Υπό αυτό το πρίσμα η Πειραιώς χτίζει μια οντότητα την οποία μπορεί, ως θεωρητικά πιο βέλτιστη λόγω οικονομιών κλίμακας, κλπ,να πουλήσει πιο εύκολα. Η Πειραιώς ελέγχει τη ΜΙΓ , και μάλιστα κάλυψε εξ ολοκλήρου ένα μεγάλο πρόσφατο ομολογιακό της. Συνεπώς ένα πιθανό σενάριο είναι :
    1) μιγ πουλάει την αττικα
    2) ο αγοραστής κάνει δημόσια πρόταση και αγοράζει και τις μετοχές της Πειραιώς
    3) η μιγ με τα έσοδα της πώλησης προπληρωνει μέρος ή εξ ολοκλήρου το ομολογιακό της Πειραιώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ξεπέρασε και το "φράγμα" των 4.000 δολαρίων το Bitcoin

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα το σορταρετε κυριε Λουκα τωρα που πηρατε φορα ?

      Διαγραφή
    2. Εδω στα ναυτιλιακα το πετρελαιο θελουμε κατω απο τα 50 δολαρια και μια χαρα αποτελεσματα θα βγαλουν Αττικα και Μινωικες
      .... για ΑΝΕΚ ουτε συζητηση. Εκει κυκλοφορα ο Γιαννης με τα δυο Ν.... Οπως και ο Γιανης με το ενα Ν δεν αφησαν τιποτα ορθιο.

      Διαγραφή
    3. Ποια είναι η γνώμη σας για το Bitcoin κ. Τάκη ή άλλα παρόμοια cryptocurrencies σαν κι αυτό;
      Panos

      Διαγραφή
    4. Στο Elysium ειναι το μελλον κυριε Πανο.

      Διαγραφή
    5. Κ. Δρομέα με εκπλήσσετε, δεν περίμενα ότι θα είχατε άποψη επί του θέματος. Ευχαριστώ για την απάντηση
      Panos

      Διαγραφή
    6. Κύριε Πάνο δεν γνωρίζω και δεν ασχολούμαι ... πάντως τα τελευταία 3 χρόνια είναι πολύ της μόδας ... άρα δίχως να γνωρίζω θα έλεγα πάνω κύριε Πάνο. όμως είμαι λίγο μεγαλούτσικος να καταλαβαίνω αυτά τα πράγματα ... είμαι και μιας λογικής Γουόρεν Μπάφετ ''δεν καταλαβαίνω γιατί οι άνθρωποι ξεθάβουν απο τα έγκατα της γης τα χρυσάφια για να τα θάψουν στα θυσαυροφυλάκια τους''.

      Διαγραφή
    7. Πάντως η ταινία Elysium δεν μου πολυάρεσε ...

      Διαγραφή
    8. Κι εγώ πάνω το βλέπω, έως και 100 φορές μέσα σε μια 10ετια θα διακινδυνεύσω να πω.
      Κ. Τάκη επ' ευκαιρία θα ήθελα να σας υποβάλλω τα σέβη μου. Μπορεί να μας λείψατε αλλά με την επανεμφάνισή σας είσαστε χείμαρρος. Άξιζε λοιπόν η αναμονή και το να μπαίνουμε στη σελίδα για μήνες να βλέπουμε αν έχετε κάνει κάποια νέα ανάρτηση.
      Όσον αφορά τον κ. Buffett, μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής όλων των εποχών και να συμφωνούμε μαζί του, αλλά τα πραγματικά μυστικά του δεν τα έχει αποκαλύψει ποτέ. Όπως εσείς για παράδειγμα, που μας αναλύετε ισολογισμούς, δείκτες και πως να υπολογίζουμε την αξία μιας εταιρείας με συγκεκριμένα νούμερα. Από την άλλη βέβαια εγώ θα έλεγα ότι μοιάζετε σε στυλ περισσότερο του κ. Μunger.
      Τέλος, θα ήθελα να κάνω μία παράκληση, σε επόμενη ανάρτηση σας να ασχοληθείτε με κάποια μεγάλη ξένη εταιρεία π.χ. από Αμερική ή Γερμανία.
      Ευχαριστώ θερμά.
      Με εκτίμηση
      Panos
      Υ.γ. Ας ελπίσουμε για τον κ. Δρομέα το Elysium(νόμισμα) να βγει καλύτερο από την Elysium(ταινία).

      Διαγραφή
  10. Κε Τάκη ιστορικά το πετρέλαιο το 3´ τρίμηνο είναι χαμηλά. Επίσης και τα αποτελέσματα των αποθεμάτων ενισχύουν ότι το εύρος του μαύρου χρυσού θα είναι -/+ 2% σε αυτά τα επίπεδα - εκτός συνταρακτικού γεωπολιτικού γεγονότος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωπολιτικά που τα περιμένουν δεν έρχονται ... αφήστε που αυτοί όλοι είναι της πλάκας. Ποιος θα κάνει γεωπολιτικό?? Ο Μπου κουν τσά που δεν έχει ούτε πανταλόνι να φορέσει ή ο γόης της Αμερικής??

      Περίμενε πως και πως ο Τάκαρος μια μικρή διορθωσούλα για να μπορέσει να βρει κάτι λίγα κομματάκια (αδέσποτα) σε κάτι μικρούλια που ψάχνω ... αλλά φευ. όμως απλώνω δίχτυα και στο τέλος θα πάρω .... θέλουν δεν θέλουν θα πάρω.

      Διαγραφή
    2. Τακαρε ο αγων σου δεδικαιωται 4 χρονια μετα.

      Διαγραφή
    3. Εχετε διαβασει του Χιτλερ το βιβλιο Ο ΑΓΩΝ ΜΟΥ? Να το διαβασετε .... οπως και να μαθετε τι ηταν το πραξικοπημα της μπυρσριας ... ποτε και απο ποιον εγινε. Τελικως ηλιθιοι δεν ειναι μονο οι ΝεοΕλληναραδες ... ηλιθιοι βρισκονται παντου οπου βλεπεις φτωχοποιησηση ... και μετα εμπιστευονται οι ηλιθοι μεγαλους γκαφατζιδες . Εμεις Γιανη και Τσιπροκσμενους οι Γερμανοι τον πραξικοματια της μπυραριας του Μοναχου. Μιλαμε για απιστευτους γκαφατζιδες ... καποιοι με τους Αγων τους και καποιοι αλλοι με τη Θεωρια των παιγνιων τους

      Διαγραφή
    4. Το θεμα ειναι οτι ακομα και τοτε τον κινηματια βοήθησαν οι Αμερικανοι. Να ειναι καλα ο Φορντ και τα γκαλά που έδινε για παρτη του.

      Διαγραφή
    5. Κύριε Δρομέα ο Χίτλερ απο τον Φορντ εμπνεύστηκε και εντυπωσιάστηκε από την «καθαρότητα» της σκέψης του Ford, .... και κατόπιν ο Φορντ, ως αντισημίτης που ήταν, έδινε κεφάλαια στον μεγάλο θαυμαστή του.

      Διαγραφή
    6. Δύο σχετικά/άσχετα :

      1) Διαβάζω αυτές τις μέρες το βιβλίο The Lessons of History by Will Durant και είναι απλά καταπληκτικό και φιλοσοφεί πάνω σε θέματα όπως τα παραπάνω.

      2) Παραπάνω αναφέρθηκε ο Buffet και ο συνέταιρός του Charlie Munger. Συστήνω να διαβάσετε αυτά από αυτόν : https://old.ycombinator.com/munger.html
      http://shamelesspride.com/wp-content/uploads/2016/06/The-Psychology-of-Human-Misjudgment-by-Charles-T.-Munger.pdf

      Διαγραφή
  11. Ενας μαυρος κύκνος κυριε Τάκη μου σκάει μυτη εκει που δεν τον αναμένει κανεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στα ναυτιλιακά σας σκάει ο μαύρος κύκνος ή στην Ελληνική χρηματαγορά???

      Διαγραφή
    2. Εαν γνώριζα δεν θα έγραφα εδω κυριε Μορφονιε. Θα καθόμουν πανω σε ντανες απο μετρητά.

      Διαγραφή
    3. Και τα λεφτά αλλάξανε χέρια
      και πετάξανε σαν περιστέρια.-------------.----------------ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΒΕΛΗΣ- ΤΑ ΛΕΦΤΑ------------https://www.youtube.com/watch?v=OiEq9z8Dsxo

      Διαγραφή
  12. Σχέδια Παρακολούθησης όλου του στόλου της Attica Group πλήρως ελεγμένα από τη Verifavia Shipping.

    Η Attica Group, ο μεγαλύτερος Όμιλος επιβατηγού ναυτιλίας στην Ελλάδα και εκ των σημαντικότερων στην Ευρώπη, ανακοινώνει την πιστοποίηση των Σχεδίων Παρακολούθησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ("Σχέδια Παρακολούθησης") όλων των πλοίων του Ομίλου. Η πιστοποίηση επιβεβαιώνει στην Attica Group την ορθή και συστηματική παρακολούθηση, καταγραφή και κοινοποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού[1] EU MRV 757/2015.

    Σύμφωνα με τον Κανονισμό η κάθε ναυτιλιακή εταιρεία υποχρεούται, έως την 31η Αυγούστου 2017, να υποβάλλει σε ειδικά εξουσιοδοτημένους προς τούτο φορείς, Σχέδιο Παρακολούθησης για κάθε ένα από τα πλοία της άνω των 5.000GT. Κατόπιν υποβολής του, το Σχέδιο Παρακολούθησης πρέπει να αξιολογηθεί από ανεξάρτητο φορέα μέχρι τη 31η Δεκεμβρίου 2017. Το Σχέδιο Παρακολούθησης απαιτείται να περιγράφει ξεκάθαρα τις διαδικασίες, τα συστήματα και τις ευθύνες που έχουν θεσπισθεί ώστε να παρακολουθούνται, να καταμετρούνται και να κοινοποιούνται οι εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα ("CO2").

    Η Attica Group πιστή στις αξίες και δεσμεύσεις της για την καταβολή της μέγιστης δυνατής προσπάθειας για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, την προστασία του περιβάλλοντος και την βιώσιμη λειτουργία και ανάπτυξη, πρωτοπορεί και πάλι: ήδη σήμερα όχι μόνο έχει ολοκληρώσει και υποβάλλει προς έγκριση τα Σχέδια Παρακολούθησης όλων των πλοίων της πολύ νωρίτερα από την προθεσμία που θέτει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός, αλλά έχει επιτύχει την πιστοποίησή τους από τον προς τούτο αναγνωρισμένο και εξουσιοδοτημένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση φορέα πιστοποίησης Verifavia Shipping, την ηγέτιδα εταιρεία πιστοποίησης ρύπων στον τομέα των μεταφορών διεθνώς (αεροπλοΐα και ναυτιλία). Η Verifavia είναι επίσης ο πρώτος παγκοσμίως διαπιστευμένος φορέας πιστοποίησης ο οποίος έχει λάβει διπλή διαπίστευση σύμφωνα με το ISO 14065 και τον κανονισμό 757/2015.

    Ο κ. Σπυρίδων Πασχάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της Attica Group δήλωσε: " Στην Attica Group συνεχίζουμε να πρωτοπορούμε και στις πρωτοβουλίες προστασίας του περιβάλλοντος. Είμαστε ο πρώτος Όμιλος επιβατηγού ναυτιλίας του οποίου ο στόλος πιστοποιείται για τα EU MRV Σχέδια Παρακολούθησης (Monitoring Plans) από την Verifavia Shipping και μάλιστα νωρίτερα από τις προβλεπόμενες προθεσμίες. Δεσμευόμαστε να εργαζόμαστε διαρκώς προς την βελτίωση των διαδικασιών και να προσπαθούμε για τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αντικτύπου και την έγκαιρη υιοθέτηση κάθε πρωτοβουλίας προς αυτή την κατεύθυνση".

    Ο κ. Νικόλας Θεοδώρου, Διευθύνων Σύμβουλος της Verifavia Shipping (Hellas), είπε: "Είχαμε την τιμή να συνεργαστούμε με την Attica Group για την αξιολόγηση των Σχεδίων Παρακολούθησης (Monitoring Plans) των πλοίων της, σύμφωνα με τον κανονισμό EU MRV. Η Attica Group εφάρμοζε ήδη υποδειγματικές διαδικασίες, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν προηγμένες και λεπτομερείς πρακτικές διαχείρισης στόλου και καταγραφής δεδομένων και ήταν χαρά μας να συνεργασθούμε με την εταιρεία προκειμένου να διασφαλίσουμε έναν ομαλό και αποτελεσματικό έλεγχο όσον αφορά την πιστοποίηση EU MRV."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα σας κύριε Τάκη!Θα ήθελα να σχολιάσετε για την μετοχή ΕΥΑΠΣ(ΕΥΑΘ θεσσαλονικης).Με αφορμή την επίσκεψη στη ΔΕΘ του Μακρον έχουν βγει διαφορά σενάρια για ενδιαφέρον αγοράς απο τους Γάλλους.Ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταρχήν κύριε Μπάμπη πείτε μου μια περίπτωση εταιρείας που μπήκαν μέσα Γαλλάκια και πήγε καλά η μετοχή. Όπου μπήκαν Γαλλάκια οι μετοχές GAME OVER ... δείτε για παράδειγμα ΑΛΚΑΤΕΛ που προσπαθούν να τη βγάλουν απο το παράθυρο εκτός ΧΑΑ, αλλά τους έκατσε ένα Γαλλικό fund στο σβέρκο με 5% ... όπου Γάλλοι τέρμα οι μετοχές.

      Δεύτερον ... όταν για την ΕΥΔΑΠ το ΣΤΕ δεν επιτρέπει την ιδιωτικοποίηση της τότε γιατί να μην συμβεί κάτι ανάλογο και με την ΕΥΑΠΣ?
      Γενικώς νερά δεν βλέπω να ιδιωτικοποιούνται ... δύσκολο.

      Κατά τα άλλα η ΕΥΑΠΣ είναι μια μετοχή θωρηκτό ... μονοπώλιο ... που την έχεις για να παίρνεις μερίσματα και να μην έχεις μεγάλες απαιτήσεις απο την πορεία της μετοχής.

      Διαγραφή
  14. Θα συμφωνήσω απόλυτα για τα Γαλλλακια.Εχω την εντύπωση οτι ηταν να δωθεί μεσω ΤΑΙΠΕΔ.Εχουν ακουστεί διαφορά τελευταια.Η τιμή της μετοχής σας φαίνεται ελκυστική σε αυτά τα επίπεδα;Εχει μόνο 36εκ μετοχές και δεν γνωρίζω αν εχει μεγάλη διασπορά κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γράφει ο κ. Λεωτσάκος

    Η Fitch αιφνιδίασε μεν καθώς δεν αναμενόταν αναβάθμιση 2 βαθμίδων αλλά η κίνηση του αμερικανικού οίκου πιστοληπτικής διαβάθμισης ήταν non event. Ως γνωστό η Ελλάδα αποτιμάται με όρους πιστοληπτικής διαβάθμισης Β- με θετικό outlook πριν την Fitch καθώς αυτή είναι η βαθμολογία της Standard and Poor’s.

    Η ΕΚΤ για τα επιλέξιμα ομόλογα σε πράξεις νομισματικής πολιτικής λαμβάνει υπόψη την μεγαλύτερη βαθμολογία μιας χώρας και η Ελλάδα είχε βαθμολογία Β- εδώ και πολλούς μήνες από την Standard and Poor’s.

    Πέραν της σημειολογίας και της πολιτικής ερμηνείας η απόφαση της Fitch δεν αλλάζει το status quo της βαθμολογίας της Ελλάδος.

    http://bankingnews.gr/%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/item/322460-to-non-event-ths-fitch-tha-dwsei-proskairh-wthhsh-se-metoches-kai-omologa-to-endiaferon-stis-25-8-sto-jackson-hole.html

    Αυτό που προσπερνά (και μου κάνει εντύπωση διότι είναι έμπειρος) είναι ότι η αναβάθμιση από την Fitch ανοίγει το δρόμο για την αντίστοιχη κίνηση στην προσεχή αξιολόγηση της Standard and Poor’s που ήδη μας έχει αναβαθμίσει το outlouk σε θετικό. Ιδιαίτερα εάν οι Τσιπραίοι έχουν "ξαναβγεί" στις αγορές για ετήσιο ΕΓΔ ή για 2ετές ΟΕΔ ((ευκολάκια στην κάλυψη καθώς θα αντικαταστήσουν μερικώς 3μηνα και 6μηνα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κε Hippy, απορώ που ασχολείστε με τον Κλεωτσάκο- γνώστο το συρτό παιχνίδι που παίζει και για ποιούς το παίζει- επειδή σέβομαι την γνώμη σας στα ομόλογα και τα σχόλια σας είναι εύστοχα και επειδή είχαν αρχίσει να τραβάνε προς τα βόρεια τα Ελληνικά ομόλογα (διορθώστε με αν είναι λάθος) το τελευταίο διάστημα Δλδ από την «έκδοση» που έγινε τέλος Ιουλίου.
      Μετά και από αυτήν την αναβάθμιση του “οίκου”, ποια προβλέπεται να είναι η πορεία των Ελληνικών ομολόγων;

      Διαγραφή
    2. Εάν κάποιος πιστεύει (όπως σταθερά πιστεύω εγώ μετά την ολοκλήρωση της 1ης αξιολόγησης πέρσι το Μάιο 2016) ότι ο Τσίπρας έστριψε ΟΡΙΣΤΙΚΑ προς ΕΕ τι έχει να φοβηθεί? Πολύ περισσότερο όταν η σκυτάλη πλησιάζει στα χέρια του κ. Μητσοτάκη.

      Η χώρα ΔΕΝ έχει πρόβλημα αδυναμίας πληρωμής τοκοχρεολυσίων μέχρι το 2023 που λήγει το πρώτο κουρεμένο ΟΕΔ και τελειώνει και η 10ετής περίοδος χάριτος των ομολόγων του EFSF. Το υπενθυμίζει σταθερά και μονότονα ο κ. Σόιμπλε κι έχει δίκιο. Το βάρος αυτό έχει μεταφερθεί στους ευρωπαίους όπως θα μεταφερθεί και η επόμενη 7ετία έως το 2030 κατά την γνώμη μου εάν οι κυβερνήσεις είναι λογικές και συνεργάσιμες. Μετά-βλέποντας την ανάλυση χρέους όπως την ανέλυσε η WSJ και την ποστάραμε εδώ προ 6μήνου-ζορίζουν τα πράγματα αλλά...έχει ο Θεός.

      Συνεπώς τα πράγματα είναι απολύτως ευοίωνα για τα ομόλογα και τους πλούσιους ξένους και τα ταμεία που θα τα αγοράσουν. Τα μικρά ψαράκια εμείς μου φαίνεται λογικότερο να προτιμήσουμε το 60-100% που θα δώσουν οι συστημικές μέχρι τότε (2023) παρά το 25% των ΟΕΔ τα οποία βλέπω σαν εναλλακτική της προθεσμιακής.

      Πιθανολογώ-ελπίζω λοιπόν πως πριν το January effect των Χριστουγέννων θα εχουν γίνει κάμποσα (πχ ομολογιακές εκδόσεις των τραπεζών) και μια πιθανή αναβάθμισh του rating της χώρας σε Β (ή Β+) από την S&P θα διευκολύνει.


      Ως προς τον Πέτρο...είστε παλιός και το ξέρετε. Οι αντιδείκτες αξίζουν εξ ίσου της προσοχής μας όπως και οι δείκτες. Προσωπικά τον διαβάζω καθημερινά (όπως και τον mikrometoxo) καθώς επηρεάζει κάμποσους.

      Διαγραφή
  16. καλησπέρα σας.
    Καλή βδομάδα!
    Μια ερώτηση προς όλους τους φίλους του πετυχημένου αυτού blog...τι επιχείρηση θα κάνατε αν είχατε μέχρι 250-300 χιλιάδες; Τι πιστεύετε ότι θα μπορούσε να πιάσει σε αυτόν τον τόπο;
    Μια γνωστή πούλησε το σπίτι της,αγόρασε μεγάλο σκάφος και το νοικιάζει και μου είπε ότι είναι πολύ ευχαριστημένη.
    Πανάγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγω κυριε Παναγο θα τα ετρωγα στα μπουζουκια. Νεα επιχείρηση στην Ελλαδα με αυτες τις εισφορές και αυτους τους συντελεστές μονο τρελός ανοιγει. Η καμικάζι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. κύριε Τάκη κάπου είχατε γράψει ότι η φλέξο διπλασίασε το κύκλο εργασιών της και θα έπρεπε να έχει περισσότερα κέρδη...
    όταν είχε κύκλο εργασιών 30-40εκ δεν είχε όλα αυτά τα εργοστάσια..οπότε είχε και διαφορετικά έξοδα..άρα δεν είναι ορθό να το βλέπουμε αναλογικά...επίσης κάνει διαρκώς επενδύσεις και σίγουρα τρώγονται κέρδη...όταν θα τελειώσουν οι επενδύσεις θα εμφανίσει περισσότερα κέρδη...βέβαια για την τριετία σχεδιάζουν επενδύσεις 15εκ...οπότε ακόμη δεν θα είναι ώριμη να εμφανίσει σούπερ κέρδη..
    η εταιρία είναι υπόδειγμα...και η μετοχή ακόμα φθηνή...
    είναι πάρα πολύ μαζεμένη η μετοχή..στην τελευταία συνέλευση μαζεύτηκε το 81% και ήμουν ο μόνος μέτοχος μειοψηφίας.. χωρίς να πάει εκπρόσωπος των 2 fund..που το ένα έχει 7,76 και το άλλο 5,11 τοις εκατό...άρα η μετοχή μπορεί να πάει όπου θέλει ο μεγαλομέτοχος εύκολα...το μόνο που με φοβίζει είναι μια δημόσια πρόταση
    Πανάγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και συμπλήρωνα κύριε Πανάγο .... και αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

      Θα απέκλεια ο Γκινοσάτης να κάνει Δ.Π.
      Είναι προς το συμφέρον τους να είναι εισηγμένοι. Μόνο τυφλοί δεν το βλέπουν αυτό.

      Διαγραφή
    2. για να κάνει δημόσια πρόταση θα πρέπει να τα βρει τουλάχιστον με ένα απο τα δυο fund..αλλιώς επάνω απο 90% δεν μαζεύει...
      αν εννοείται οτι έχουν κάποιο ειδικό συμφέρον που είναι εισηγμένοι δεν μπορω να το δώ...τυφλώθηκα..
      Πανάγος

      Διαγραφή
    3. Κύριε Τάκη γιατί είναι προς το συμφέρον τους να είναι εισηγμένοι; Ειλικρινής απορία, και ευχαριστώ εκ των προτέρων για την απάντησή σας.

      Διαγραφή
    4. 1) Μέσο άντλησης κεφαλαίων δίχως να πρέπει εσύ ως ιδιοκτήτης να καταβάλλεις το 100% των χρημάτων.

      2)Η εταιρεία σου γνωστοποιείται διεθνώς και αποκτάς συνέργιες.

      3) Εξύψωση της εταιρικής εικόνας.
      Με την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο μπορείς να έχεις καλύτερους οικονομικούς όρους απο οποιαδήποτε άλλη ιδιωτική εταιρία.

      4) Μπορείς να κάνεις placements - να πουλάς μερίδιο όταν πηγαίνει καλά η εταιρεία σου.

      5) Βοηθάει σε εξαγορές και συγχωνεύσεις είτε με άλλες εισηγμένες είτε με εταιρίες του εξωτερικού και επωφελείσαι απο συνέργιες που προκύπτουν.

      Μόνο όσοι θέλουν οι εταιρείες τους να παραμείνουν οικογενειακές και να μην δίνουν λογαριασμό σε κανέναν δεν τους βολεύει να είναι εισηγμένοι. Τότε όμως πορεύονται ολομόναχοι στο κάμπο και ουδείς θα θελήσει να συμπορευτεί μαζί σου. όσοι φοβούνται μην χάσουν τον έλεγχο της εταιρίας τους, τότε αυτοί δεν μπαίνουν στο χρηματιστήριο .... άρα για ποιό λόγο κάποιος να σου δώσει ιδέες και να σου κλείσει συνεργασίες ??? Αφού ουσιαστικά πορεύεσαι ολομόναχος.

      Διαγραφή
    5. Εδώ όμως στην Ελλάδα έμαθαν οι περισσότεροι εισηγμένοι ότι μπαίνουμε στο Χρηματιστήριο για να κοροιδέψουμε .... να πουλήσουμε ακριβά στους μικρούς ... να κάνουμε κανένα μούφα placement όπως βλέπε Σαλ Οπενχέιμ σε Νεοχημικές, Αλαπίδες, Cardico , News .... για να την φάει η μάζα και να πέσει το ξεφόρτωμα.

      Θυμούνται το χρηματιστήριο μόνο για να βάλουν τις εταιρίες τους και να κερδοσκοπούν οι βασικοί μέτοχοι και να στήνουν παίγνια ... ή να κάνουν τρελές ΑΜΚ στο Θεό να μαζέψουν πάμπολα λεφτά δίνοντας λίγα χαρτιά και μικρά ποσοστά και αφού βρήκαμε τσάμπα χρήμα να πάμε να το κάψουμε όπου να είναι .... βλέπε 1999.

      Θέλετε και άλλα κύριε Μιχάλη??

      Διαγραφή
    6. Α, τα γνωρίζω αυτά κύριε Τάκη, αν και ευχαριστώ για την υπενθύμιση.
      Για κάποιο λόγο νόμιζα ότι θα αναφέρατε κάποιο πιο συγκεκριμένο λόγο για τη περίπτωση της φλεξο.

      Από κει και πέρα, η τάση στις ΗΠΑ είναι αρκετές εταιρείες (ειδικά τεχνολογικές startups, unicorns με private valuations δισεκατομμυρίων $) να μένουν ιδιωτικές όσο περισσότερο καιρό μπορούν, και ο αριθμός των public εταιρειών να μειώνεται.

      Οι λόγοι είναι ή ύπαρξη άφθονων εναλλακτικών πηγών κεφαλαίων, το συνεχώς αυξανόμενο κόστος compliance/regulation, η βραχυπρόθεσμη εμμονή στα έσοδα ανά τρίμηνο καθώς και οι ακτιβιστές επενδυτές.

      Διαγραφή
    7. Τακαρε ο Γκινοσατης θα μας κανει την τιμη εφόσον θελει να είναι εισηγμένος, να φροντισει να ανοιγει το χαρτι περισσοτερες από 3/4 φορες τον μηνα?

      Διαγραφή
    8. Σε αυτό έχετε δίκιο .... αλλά είναι ένα πρόβλημα γενικότερο της Ελληνικής χρηματαγοράς.
      Οι λόγοι της περιορισμένης εμπορευσιμότητα είναι βασικά δύο.
      1) Όλοι ακολουθούν τα ξενάκια στα χαρτιά που κάνουν παιχνίδι.
      2) Οι περισσότερες εταιρίες οικογενοιοκρατούνται και τουλάχιστον στις καλές μικρομεσαίες εταιρίες οι βασικοί δεν θέλουν να βάλουν συνεταίρους (κακώς) κάποιους μεγάλους και να περιορίσουν τα ποσοστά τους.

      Διαγραφή
    9. Γιαυτό θα πρέπει οι περισσότεροι εισηγμένοι να δουν πως το έχει κάνει ο Βακάκης με τη ΜΠΕΛΑ ... και δεν ομιλώ μόνο για την πορεία της εταιρίας του, αλλά και για τη χρηματιστηριακή εικόνα της μετοχής.

      Διαγραφή
    10. κ.Τάκη όταν η τιμή είναι χαμηλά κανείς δεν θέλει να βάλει συνέταιρο.
      Να βάλεις συνέταιρο κάτω απο τα ίδια κεφάλαια σου; Κανείς σοβαρός επιχειρηματίας δεν θα το κάνει αυτό!
      όταν πάντως ήτανε στα 7-8 ευρώ έκανε αρκετά κομμάτια. Θα μου πείτε είχε και άλλη δυναμική το χρηματιστήριο. Σημασία για μένα έχει ότι τώρα που η φλέξο είναι στα 4,5 είναι πολύ καλύτερη εταιρία απο την φλέξο όταν ήτανε στα 7-8.
      Η γκουρουδιά πως σας φάνηκε;
      Πανάγος

      Διαγραφή
    11. Κύριε Πανάγο η ένσταση μου είναι ότι δεν γίνεται να πουλήσεις όλα τα κομμάτια που θα ήθελες να δώσεις ΜΟΝΟ ΨΗΛΑ .... δίνεις και κάτι στα χαμηλά. Δεν είναι ωραίο να είναι κάποιος μοναχοφάης. Κατά τα λοιπά εγώ πιστεύω ότι θα πάει πάνω απο τα 10, καθώς η εταιρία πάει καλά είναι νοικοκυρεμένη και αυξάνει τις αποσβέσεις της που σημαίνει ότι κάνει επενδύσεις.
      Σαφως η ΦΛΕΧΟ του σήμερα είναι καλύτερη απο την ΦΛΕΞΟ όταν ήταν στα 7 στο παρελθόν ... γιαυτό και άλλωστε έπεσε η μετοχή.

      Διαγραφή
    12. Ενισχύσω την απόχη ΤΟΎ κ Τάκης με το παράδειγμα των ΠΛΑΘ γύρω στα 0.90 1 ευρώ δόθηκαν πακέτα 3 νομίζω των 500.000 τεμαχίων και εκ του αποτελέσματος μάλλον καλό έκαναν Δεν ξέρω που πήγαν

      Διαγραφή
    13. το θεωρώ απίθανο να πουλήσουν ποσοστό..αυτό που θα μπορούσαν να κάνουν είναι να καλύπτουν τα κενά των αγοραστών με των πωλητών...ώστε να έχει εμπορευσιμότητα η μετοχή...ακόμα και να δώσουν ποσοστό σε έναν θεσμικό αυτό δεν θα βοηθήσει την εμπορευσιμότητα μακροπρόθεσμα..
      για έναν επενδυτή αξίας δεν παίζουν τόσο μεγάλο ρόλο αυτά..αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αρκετοί
      Πανάγος

      Διαγραφή
    14. Άλλη μια επιλογή είναι να κάνουνε αγορά ιδίων και μετα αυτές να τις πουλήσουν..
      ή να δώσουνε δωρεάν μετοχές ώστε να είναι περισσότερες μετοχές σε κυκλοφορία..
      Πανάγος

      Διαγραφή
    15. Σύμφωνοι κύριε Πανάγο μαζί σας και εγώ. Θα το έγραφα όμως λίγο καλύτερα.
      Για έναν ΜΙΚΡΟ επενδυτή αξίας δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο η εμπορευσιμότητα. Όμως για μεγάλα πορτοφόλια είναι πρόβλημα ... και αυτό είναι το βασικό πρόβλημα που έχουν οι πολύ καλές μικρομεσαίες εταίρίες δεν προσελκύον πολύ μεγάλα πορτοφόλια ή αν κάποιο μεγάλοπορτοφόλι τσιμπήσει στο τέλος θα πρέπει να γίνει market maker του χαρτιού. Διότι αν κάτι στραβώσει ή αν ο κάθε Γκινοσάτης τρελαθεί ο μικρός θα μπορέσει να βγει απο το χαρτί ... ο πορτοφολάς όμως??

      Εγώ για τέτοια χαρτιά, λέω ότι δεν είναι για χόρταση. Μαζεύεις καμιά 20ρια εταιρίες σαν τη ΦΛΕΞΟ απο λίγα κομμάτια (για να μπορείς να διαφύγεις σε περίπτωση ατυχήματος) και τέλος.

      Διαγραφή
    16. συμφωνώ μαζί σας ότι σε περίπτωση που κάτι στραβώσει ή αν ο κάθε Γκινοσάτης τρελαθεί ο μικρός θα μπορέσει να βγει απο το χαρτί ... ο πορτοφολάς όμως δύσκολα...συμφωνώ...
      αλλά ας το δούμε και απο την αντίθετη πλευρά..σε εταιρίες χωρίς εμπορευσιμότητα οι αδικίες είναι πιο έντονες σε σχέση με μεγάλες εταιρίες...οπότε έχει εκείνο το πλεονέκτημα ο πορτοφολάς...οτι αν έχει δίκαιο και η εταιρία πάει σφαίρα και σε βάθος χρόνου φτιάξουν οι εμπορευσιμότητες τότε θα μπορέσει αν γράψει επι 4,5,6 κτλ...σε μια μεγάλη εταιρία που παρακολουθείται απο αρκετούς δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση..το επι 4,5,6...
      ο μπάφετ έλεγε ότι τον ενδιαφέρει πως θα μπει..όχι πως θα βγεί...γιατι αν έχει επιλέξει σωστά τότε θα έχουν φτιάξει όλα...τιμες,εμπορευσιμότητες κτλ..
      κατανοώ το μειονέκτημα της χαμηλής εμπορευσιμότητας..όμως μερικές φορές μπορεί να είναι και πλεονέκτημα για να γράψει ένας πορτοφολάς μεγάλες αποδόσεις..ΑΝ φυσικά έχει κάνει σωστή επιλογή
      Πανάγος

      Διαγραφή
    17. χεχε δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Ο Μπάφετ απο ένα σημείο και μετά μπορούσε να πάρει όλη την εταιρία και να πει του ιδιοκτήτη άντε και ξεκουμπίσου. Κουμάντο κάνω εγώ πλέον ... έχει και ολόκληρο νομικό επιτελείο απο πίσω.
      Αφήστε που μόλις οι αγορές άκουγαν ότι μπαίνει ο Μπάφετ τρέχαν όλοι απο πίσω να αγοράζουν. Ένα πράμα σαν τον Τζιβέλλη δηλαδή ... αλλά αυτός ανοίχτηκε και έπεσε φαλιμέντο στο τέλος.

      Διαγραφή
    18. Σωστός ο κύριος Τάκης. Στην αρχή της καριέρας του τα κεφάλαια επενδύονταν σε τρεις κατηγορίες επενδύσεων (generals - workouts και controls). Οι δυο χαρακτηριστικές περιπτώσεις που πήρε τον έλεγχο εταιρειών επιθετικά είναι η Sanborn Maps (για να ξεκλειδώσει το χαρτοφυλάκιο περίπου 65$ ανά μετοχή που κατείχε η εταιρεία όταν η ίδια διαπραγματευόταν στα 40τοσο) και η Dempster Mill (για να ρευστοποιήσει το ζημιογόνο κομμάτι της). Στην δεύτερη όταν κινδύνευσε να κοπεί η τραπεζική πίστωση στην εταιρεία, έφερε δικό του διευθύνοντα σύμβουλο ο οποίος για να δώσει σωστά κίνητρα τράβηξε μια γραμμή στις αποθήκες και είπε στο προσωπικό πως αν τα αποθέματα ανέβουν πάνω από αυτή την γραμμή θα τους απολύσει όλους. Η ίδια η Berkshire είναι περίπτωση επιθετικής εξαγοράς όταν η προηγούμενη διοίκηση έκανε πρόταση να πάρει το πακέτο που κρατούσε κατά 1/16 (ή κάτι τέτοιο) του δολαρίου φθηνότερα από την τιμή που είχαν συμφωνήσει και τσαντίστηκε. Μετά τις έκοψε αυτές τις συνήθειες και θέλει να αγοράζει εταιρείες μόνο μαζί με το μάνατζμεντ.

      Διαγραφή
    19. Ενώ είχαν συμφωνήσει με τον Stanton προφορικά 11 1/2 δολάρια τελικά του έδωσε του Μπάφετ 11 3/8 και τα πήρε εις την κράνα ο Γουόρεν. Για 1/8 του δολαρίου ο Μπάφετ τρελάθηκε και του πήρε όλες τις βράκες ... και πάπαλα οι κλωστές της Berkshire

      Διαγραφή
    20. http://www.euro2day.gr/news/market/article/1560734/oligon-eishgmenes-dekades-etaireies-toy-ha-.html

      Διαγραφή
    21. Στο παραπάνω άρθρο εσείς κάνατε το δεύτερο σχόλιο κ Τάκη ?

      Διαγραφή
  19. να ρίξω και εγω την γκουρουδια μου...αν και πολύ μακρινή...σε 3 χρόνια απο τώρα θα έχει κύκλο εργασιών πάνω απο 100εκ...και ΑΝ σταματήσει τις επενδύσεις θα βγάζει κέρδη μετα φόρων κοντά στα 10εκ..κρατήστε το αν θέλετε
    Πανάγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπέρα σας. Πριν από αρκετό καιρό και πριν τις εκλογές στις ΗΠΑ του 2016 είχα βάλει εδώ ένα διάγραμμα SPX και αν θυμάμαι καλά ανέφερα την περιοχή του 1821 (Ελλ. Επανάσταση) ως σημείο πέρας της τότε πτώσης αρχές 2016 και αργότερα την περιοχή Μέλανας Οπής που θα οδηγούσε μέχρι και λίγο μετά από τις εκλογές. Εκείνη την εποχή, θυμίζω θεωρούσα πιθανή -ενάντια στα προγνωστικά του 60/70 προς 40/30- την εκλογή Τραμπ και ο προβληματισμός μου ήταν πώς ακριβώς θα ασκούσε την πολιτική του. Η ρητορική του ήταν ουδέτερη προς αρνητική απέναντι στη χώρα των Σαουδ, παραδοσιακό φίλο των ΗΠΑ και ουδέτερη προς θετική προς Ρωσία, παραδοσιακό εχθρό των ΗΠΑ.

    Σήμερα σχεδόν 8 μήνες επίσημα στην εξουσία βλέπουμε ότι η παραδοσιακή φιλία παραμένει ζωντανή και η παραδοσιακή έχθρα ξαναζωντανεύει με τη μορφή κυρώσεων.

    Οι κυρώσεις αυτές είναι τύπου proxy war όπως και τα γεγονότα της Βορ. Κορέας και ο πραγματικός στρατηγικός αντίπαλος είναι άλλος.

    Κάνω ένα update στον SPX ..... https://www.tradingview.com/x/di9Ts8sT/

    Η σύγχρονη αναμπουμπούλα μοιάζει με ευκαιρία διόρθωσης Αρχικά με το 2405 για την δημιουργία ωκω. Όπως και να έχει η μορφή αυτή ακόμα αναπτύσσεται επομένως χωράει και άνοδος μέχρι τα όρια του 2450. Απώλεια του 2405 θα οδηγήσει τις επόμενες βδομάδες στην πραγματική περιοχή αντίστασης στα ή κοντά στα 2323.

    Εκτίμηση είναι ότι η ζώνη πέριξ του 2323 θα αντέξει ακόμα και αν πρόκειται στο άμεσο (2-3 μήνες) μέλλον να τη διασπάσει προς τα κάτω. Στο θετικό λοιπόν σενάριο που θεωρώ πιθανότερο η προσέγγιση κάποιας από της 2 αντιστάσεις θα οδηγήσει το δείκτη σε νεώτερα ψηλά, τουλάχιστον 30 μονάδων.

    Στο αρνητικό, το οποίο η αιτία θα είναι πολιτική και όχι γεωπολιτική άσχετα με την αφορμή πάμε αρχικά για το 2222 και το ξαναβλέπουμε τότε. Με την περιοχή Ελλ. Επανάστασης να παραμένει το DO or DIE point.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αστακ ....ουαου που θα έλεγε κ ο ...Τες πα ... ωραία μετοχή με μεγάλο ταμείο μηδέν χρέος ...90% μαζεμένη ...αν την δώσει Η Αλφα ..θα την δώσει τόσο χαμηλά ; δεν θα φτιάξουν την τιμούλα ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. http://mitarola.blogspot.gr/2017/07/20.html?showComment=1501603842340#c5015342990194126342

      Καλησπέρα έχει ειπωθεί από τον Κύριο Τάκη

      Διαγραφή
    2. Διορθώνω ότι έχει αναλυθεί από τον αξιότιμο Κύριο hippy και συμφώνησε ο Κύριος Τάκης

      Διαγραφή
    3. Τα έχουμε πει αυτά κύριοι .... έχω και μια μικροαναλυσούλα για αυτές τις εταιρίες.
      Το αρνητικό (για έναν Τάκαρο) για αυτού του είδους τις εταιρείες είναι ότι έχουν ΤΑΒΑΝΙ τα ίδια κεφάλαια τους. Απο εκεί και πάνω, έστω και για ένα σεντς είναι φούσκες. Αναπροσαρμόζονται οι τιμές των ακινήτων προς τα πάνω , πάνω τα ίδια, πάνω η μετοχή και τούμπαλιν κάτω οι τιμές των ακινήτων, κάτω τα ίδια, κάτω η μετοχή.

      Η ΑΣΤΑΚ λοιπόν σήμερα αίζει 9,17 ευρώ ανά μετοχή. Εϊναι εταιρεία θωρηκτό, άνευ τραπεζικού δανεισμού , κερδοφόρος (μην κοιτάτε την τελευταία χρήση, πάλι κέρδη είχε).

      Ταμείο - Συνολικές υποχρεώσεις 3,98 ευρώ ανά μετοχή
      Ταβάνι όμως τα 9,17.
      Μετοχάρα για συντηρητικούς παίκτες ... κοιμούνται ήσυχοι και ας μην πρόκειται να πάρουν ποτέ μερίσματα.

      Διαγραφή
    4. Και μην μου έρθετε να γράψετε γιατί κύριε Τάκαρε δεν μπορεί μια εταιρεία ακινήτων να πάει η μετοχή της πάνω απο τα ίδια κεφάλαια της?? Γιατί τι λές φούσκα?? Θα σας βάλω τιμωρία αν μου γράψετε τέτοια. Τα έχουμε πει αυτά παλαιόθεν.

      Ας το πω με ένα παράδειγμα ... αν και τα έχω ξαναγράψει.
      Ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια εταιρεία η οποία δεν έχει την παραμικρή υποχρέωση και στο Ενεργητικό της έχει μόνο ένα ταμείο του 1 εκατ. ευρώ. Άρα ίδια κεφάλαια 1 εκατ. ευρώ.
      Ας υποθέσουμε ότι έχει κόψει 1 εκατ. μετοχές .... οπότε βάση ιδίων κεφαλαίων η κάθε μετοχή έχει καθαρή αξία 1 ευρώ.

      Ρωτώ αν αυτή η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο είναι δυνατόν να έρθει κάποιος ηλίθιος μεγατόνων να δίνει 2 ευρώ ανά μετοχή για να την αγοράσει???

      Αυτά μόνο κάτι παικταράδες που αγοράζουν ΣΑΤΟ που μόνο ΚΑΤΩ πάει (αλλά στο ΜΗΔΕΝ που είναι δεν μπορεί να πάει παρακάτω) θα το έκαναν .... βρεεεεε εδώ έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια και εσύ πας και αγοράζεις ΣΑΤΟ?????? Τι δεν καταλαβαίνεις???
      ΟΚ !!!!!!!!!!
      Πες είμαι τζογαδόρος και θα γίνει παίγνιο για να βρούμε κανένα μεγαλύτερο ηλίθιο να αγοράσει ΣΑΤΟ σε μεγαλύτερα νούμερα απο αυτά που αγόρασα εγώ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΤΟ ΔΕΧΤΩ.
      Μα είναι δυνατόν??? Βάζετε λεφτά σε μετοχή που κανονικά θα έπρεπε να σας έδιναν λεφτά για να την αγοράσετε???
      Θα μας τρελάνετε τελείως?? Και έρχεστε εδώ μέσα στο στέκι μου να μου γράφετε τέτοια ακαταλαβίστικα ... πες είμαι παίκτης και πάω για τζόγο. Ρίχνω ζαριές και θα φέρω εξάρια. Μου μπλέκεται ΣΑΤΟ (μα καλά με τους Θεοδωρίδιδες στο τιμόνι θα στρίψετε?? είστε βαθιά νυχτωμένοι .... αυτοί διέλυσαν μέχρι και την ΤΡΑΣΤΟΡ) με Ικτίνους και έρχεστε να μου γράψετε τις εξυπνάδες σας. Ότι το ένα χαρτί κοιμάται και πομπαρίζετε και το άλλο θα γίνει πύραυλος.


      Στο θέμα μας.
      Δεν είναι δυνατόν μια εταιρεία που έχει ΜΟΝΟ μετρητά 1 εκατ. ευρώ και τίποτα άλλο, εγώ να δίνω 2 εκατ για να την εξαγοράσω. Θα έδινα 1 εκατ. το πολύυυυυ.
      Κάπως έτσι είναι και τα ακίνητα .... αν τα ακίνητα αξίζουν πραγματικά 1 εκατ. τότε δεν είμαι λογικός άνθρωπος να προσφέρω 2 εκατ. για να αγοράσω την εταιρεία ... αντιλαμβάνεστε νομίζω.

      Διαγραφή
    5. Ναι αλλά μπορεί τα ακίνητα να αξίζουν 1 εκατ. ευρώ και εγώ δίνω 2 εκατ. ευρώ για να πάρω την μετοχή επειδή οι τιμές των ακινήτων θα διπλασιαστούν.
      SORRY αλλά πάλι κοτσάνες γράφεις.

      Προεξοφλείς άνοδο τιμής ακινήτων στο διπλάσιο και αγοράζεις μια εταιρεία ακινήτων ήδη υπερτιμημένη, βάσει ίδιων, στο 100%.
      Άντε βρε βγες στους δρόμους και αγόρασε τότε ακίνητα (μην αγοράζεις την μετοχη) και όταν ανέβουν οι τιμές 100% θα κερδίσεις 100% και όχι να αγοράζεις την μετοχή ήδη υπερτιμημένη στο 100%.

      Είναι απλά τα πράγματα ... οι εταιρείες ακινήτων έχουν δικαίωμα να πάνε λίγο πάνω απο τα ίδια κεφάλια τους ... λίγο και την επόμενη χρονιά βλέπουμε . Το μεγαλύτερο μέρος των μισθωμάτων δίνεται ως μέρισμα αρα πάμε για άλλα.

      Διαγραφή
  22. Τα bolinger έχουν κλείσει σε ΓΔ και πολλές μετοχές και τραπεζικές και άλλες μάλλον επίκειται κίνηση ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ωρε τι πομπαρισμα ρινει από διπλα ο Βασιλάκης στον Καλπινηηη! Τσαμπα η μτχ και ξεκιναει λεει για 4 εουρως. Γιατι όχι και 8 βρε μπαχαλε λεω εγω. αντε σπρωχτε την μπας και παρει καμια καινουργια ferrari ο Καλπινης. Ρε Βασιλακη εκει στην Αιγινα το συριζονερο είναι δυνατο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η καλύτερη χαλυβουργική ... μετά Κορδέλλος.
      Οι αγορές όμως έγιναν, δεν ξέρω κύριε ανώνυμε αν είστε παλαιός ή καινούργιος, όταν έπρεπε .... στα 0,5 με 0,6 όταν τα γράφαμε και ευτυχώς αρκετός κόσμος το 2012 απο το marketzone με έλαβε υπόψη και αγόρασε ... πολλοί ακόμη διακρατούν.

      Σε αυτά τα νούμερα δεν συγκινούμε ... για Κορδέλλο ίσως, που δείχνει ότι κάτι γυρνάει. Αλλά τον θέλω χαμηλότερα. Αν πάει χαμηλότερα και αν πάρω τα χαρτιά που θέλω τότε θα σας τον πομπάρω και εγώ .... προς τοπαρόν ΠΑΣΟ>

      Διαγραφή
    2. Έχει βρε γκουρούδες κανένας παλιά μου κείμενα απο το market zone για το Καλπινέικο όταν έγραφα???

      Αν έχετε κάντε τα μου ένα copy paste!!
      Άντε να δούμε πως τα έγραφα τότε .... και τα έγραφα πολύ ωραία τότε ... τώρα με έχει πιάσει ο τεχνοκρατισμός.

      Δώστε μου λίγο Καλπινέικο απο το 2012 .... ο πρώτος μάστορας μάλιστα (αν θυμάμαι καλά) αγόραζε!!

      Είστε εδώ πρώτε μάστορα?? Διαβάζετε Τάκαρο ή με χάσατε??

      Διαγραφή
    3. Πάντως αν θέλετε τη γνώμη ενός Τάκαρου ... κάποια στιγμή θα δείτε το Καλπινέικο στα 3 ευρώ. Βάσει ιδίων κεφαλαίων ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θα φτάσει να παίζει λίγο κάτω απο τα ίδια κεφάλαια του. Πότεεεε?? ΌΧΙ ΤΩΡΑ. Εκτός αν βγάλει κανένα deal που βγάζει μάτια.

      Θα παίξει όταν θα έχει και κέρδη να δείχνουν τη μετοχή φθηνή. Λόγω κυκλικότητας οι χαλυβουργικές μπορούν να φτάσουν μέχρι 1,5 φορά τα ίδια κεφάλαια τους ... μετά ξεφουσκώνουν, διότι τα κέρδη τους δεν είναι σταθερά. Άρα ο Καλπίνης με 3,5 ευρώ ίδια ανά μετοχή άντε να μπορεί να παίξει μέχρι 5,25 δίχως να θεωρείται φούσκα .... όμως επαναλαμβάνω πρέπει να βγει η Ελλάς απο την ύφεση και να αρχίζει να ανεβάζει κέρδη.

      Διαγραφή
    4. Πάντως στήθηκε ωραίο παίγνιο το 2007 με το Καλπινέικο και τη Μέριτ ... απογειωθεί η μετοχή και μετά crash.

      Βρεεε γκουρούδες υπάρχει ακόμη αυτή η Μέριτ??? Γιατί δεν ακούγεται??
      Αμ ο άλλος ο άρχων της Μέριτ τι έγινε .... πως λεγόταν βρε?? Πήγε και στο Σεντρικ και τάχα μου έκαναν άλλα κόλπα αυτή τη φορά. Αλλά στο τέλος και εδώ μια απο τα ίδια crash.

      Βρρεεεεε πως τον λέγαν τον άρχων της Μέριτ ... το golden boy?? Βάρσο??
      Θυμαμαι καλά??
      Τι κάνει τώρα??? Κρατάει τα ποσοστά του στη Μέριτ??

      Διαγραφή
    5. Καλημέρα κύριε Τάκη. Αυτός δεν είχε σχέση με την Αλεξία Μπακογιάννη η κάνω λάθος?

      Διαγραφή
    6. Δεν κάνετε λάθος ... σύζυγος της Αλεξίας και πρωτοπαλίκαρο του λαρεύντη.

      Διαγραφή
    7. Καλημέρα σε κύριο Τάκη και φίλους.
      Μια και γυρίσατε στα παλιά θυμίστε μας και το τριγωνάκι των πωλήσεων με Κύπρο και το ράλυ του χαρτιού για να βγεί ο Μιχαηλίδης.Τα αρχεία αυτά όπου κατά καιρούς γράφατε έπρεπε να τα είχατε σώσει.

      Διαγραφή
    8. χαχα Μιχαηλίδης (επενδυτής με μεγάλο ποσοστό) που το θυμηθήκατε αυτόν κύριε spooky?? βγάλανε το Μιχαηλίδη εκτός να μην τους ενοχλεί και τα φορτώσανε στον κοσμάκη τα χαρτιά ... γιαυτό το χαρτί έχει τιμωρηθεί (αδίκως) τόσο πολύ. Πληρώνει παλιές αμαρτίες.

      Διαγραφή
    9. Τάκης Μορφονιός24 Ιουλίου 2013 - 10:35 μ.μ.
      Κύριε Χατηαβάτη καταρχήν μια διευκρίνηση. Όταν παλιότερα αναφερόταν ο Τάκαρος για το λαμαρινάδικο απο τον Ασπρόπυργο που σχίζει, μιλούσε για την ΜΕΒΑCO. Νομίζω ότι όλοι το κατάλαβαν.
      Αυτά προς διευκρίνηση.

      Εσείς όμως μιλάτε για τους Καλπίνιδες.
      Θα επαναλάβω όσα έγραφα προ ολίγων μηνών στον Κύριο Πρωτομάστορα - που τον έχασα και ας ήταν μια αδυναμία μου - στο market zone που έκλεισε.
      ====================================================
      Όχι δεν αυξάνονται οι απαιτήσεις - ίσα ίσα μειώνονται.
      Και ο δανεισμός είναι υπερβολικά μικρός για το μέγεθος της. Δείτε λίγο και το ταμείο της.

      Αν μια χαλυβουργική επιβιώσει στην Ελλάδα του σήμερα - στην Ελλάδα που η οικοδομική δραστηριότητα μηδενίζει και έργα δεν γίνονται, αυτή είναι η Έλαστρον.
      Κέρδη δεν πρόκειται να βγάλει σε αυτό το περιβάλλον. Με πτώση πωλήσεων στο 60% με 70% απο τις καλές εποχές της - δεν είναι δυνατόν να βγάλει κέρδη και δεν θα βγάλει που να χτυπιέται κάτω το καλπινέικο. Εδώ είναι θέμα επιβίωσης και ποιος ανταγωνιστής θα κηδεύσει τον άλλο.

      Πάντως η Ελαστρον θα ζήσει και θα βασιλέψει.

      Τώρα για το παιχνιδάκι που λέτε. Αν ξέρετε κάτι ορμάτε - αλλά ποιος θα στήσει το παιχνίδι και για ποιόν λόγο?? Δεν νομίζω ότι οι Καλπίνιδες έχουν τέτοια σχέδια αυτή την εποχή. Αλλά μπορεί να είμαι ανημέρωτος.
      Το παιχνιδάκι το κάναν το 2007 και ξεφορτώσαν τον Μιχαηλίδη που τους τα έπρηζε και φορτώσαν τα χαρτιά στα γνωστά κορόιδα, τους άμπαλους φιτσουλέους που όταν βλέπουν κίνηση τρέχουν απο πίσω μην χάσουν τα κελεπούρια.

      Αν φτιάξει η κατάσταση της Ελλάδας και γυρίσει σε κέρδη - δεν προβλέπεται άμεσα κάτι τέτοιο - απο εδώ που είναι σήμερα τουλάχιστον θα πενταπλασιάσει. Αλλά μέχρι τότε τα ξαναλέμε.

      Διαγραφή
    10. Τάκης Μορφονιός1 Ιουλίου 2013 - 10:26 μ.μ.
      Πρέπει να είμαστε αυστηροί στα κάτω νούμερα.

      Για Έλαστρον θα επαναλάβω ότι είχα γράψει στον κυρ Πρώτο πριν 4 με 5 μήνες στο marketzone. Το υπενθυμίζω.


      Αν μια χαλυβουργική επιβιώσει στην Ελλάδα του σήμερα - στην Ελλάδα που η οικοδομική δραστηριότητα μηδενίζει και έργα δεν γίνονται, αυτή είναι η Έλαστρον.
      Κέρδη δεν πρόκειται να βγάλει σε αυτό το περιβάλλον. Με πτώση πωλήσεων στο 60% με 70% απο τις καλές εποχές της - δεν είναι δυνατόν να βγάλει κέρδη και δεν θα βγάλει που να χτυπιέται κάτω το καλπινέικο. Εδώ είναι θέμα επιβίωσης και ποιος ανταγωνιστής θα κηδεύσει τον άλλο.

      Πάντως η Ελαστρον θα ζήσει και θα βασιλέψει.

      Τώρα για το παιχνιδάκι που λέτε. Αν ξέρετε κάτι ορμάτε - αλλά ποιος θα στήσει το παιχνίδι και για ποιόν λόγο?? Δεν νομίζω ότι οι Καλπίνιδες έχουν τέτοια σχέδια αυτή την εποχή. Αλλά μπορεί να είμαι ανημέρωτος.
      Το παιχνιδάκι το κάναν το 2007 και ξεφορτώσαν τον Μιχαηλίδη που τους τα έπρηζε και φορτώσαν τα χαρτιά στα γνωστά κορόιδα, τους άμπαλους φιτσουλέους που όταν βλέπουν κίνηση τρέχουν απο πίσω μην χάσουν τα κελεπούρια.

      Αν φτιάξει η κατάσταση της Ελλάδας και γυρίσει σε κέρδη - δεν προβλέπεται άμεσα κάτι τέτοιο - απο εδώ που είναι σήμερα τουλάχιστον θα πενταπλασιάσει. Αλλά μέχρι τότε τα ξαναλέμε.

      Διαγραφή
    11. ΔΑΡΕΙΟΣ20 Ιανουαρίου 2014 - 3:48 μ.μ.
      Ο Μιχαηλίδης εκείνη την εποχή ασχολείτο με δερμάτινα είδη και συγκεκριμένα τις τσάντες KEM. Ασχετος με τον αντικείμενο λοιπόν. Δεν γνωρίζω αν τις έχει ακόμα.


      ΔΑΡΕΙΟΣ20 Ιανουαρίου 2014 - 3:52 μ.μ.
      Εκείνη την εποχή ο Μιχαηλίδης κατηγορούσε τους Καλπινέους για περίεργες συναλλαγές μέσω Κυπριακών εταιρίων. Την μία για ενα σκάφος που αγοράστηκε απο Κυπριακή εταιρία που ήταν και προμηθευτης των Καλπινέων και την άλλη ότι οι Κυπριακές εταιρίες αγόραζαν φθηνά πρώτες ύλες και μετά τις μεταπωλούσαν ακριβά πίσω στους Καλπινέους. Οι εταιρίες αυτες (οι Κυπριακές) έλεγε ότι ανήκουν σε μέλη του ΔΣ των Καλπινέων.

      Αυτή είναι η ιστορια εν συντομία.


      Τάκης Μορφονιός20 Ιανουαρίου 2014 - 11:24 μ.μ.
      Κύριε Πανάγο όπως τα λέει ο κύριος Δαρείος είναι.

      Διαγραφή
    12. Τα ωραία κύριε Άρη είχαν γραφεί στο market zone που έκλεισε. Εκεί είχαμε πει πολλά για το Καλπινέικο

      Διαγραφή
    13. Έστω και αυτά τα λίγα, είναι χρυσάφι και βοηθούν εμάς που δε προλάβαμε το μαρκετζονε. Ευχαριστούμε πολύ.

      Διαγραφή
    14. Δυστυχώς δεν βρήκα τίποτα στο marketzone που έψαξα στο google.Εχουν Χαθεί τα αρχεία σας.οι παραπάνω είναι μία απάντηση απο το marketzone στον Κύριο Πρωτομάστορα. Πάντος και ο Κύριος Δαρείος εξαιρετικός.....

      Διαγραφή
    15. Χαλυβουργικές = Έλαστρον + Κορδέλλος.
      ΣΙΔΜΑ + Μπήτρος είναι τελειωμένες ... αφού να φανταστείτε ότι πάνε για μεταξύ τους deal ... απο εκεί και μόνο διαφαίνεται πόσο χάλια είναι τα πράγματα και για τους δύο, ειδικά για τη ΣΙΔΜΑ, που πρόκειται για ζόμπι.
      Η επταετής ύφεση 2009 - 20015 ΣΙΔΜΑ και Μπήτρος τις αποτελείωσε. Μεγάλα δάνεια, αρνητικά ίδια κεφάλαια, τεράστιες ζημιές. Η 7ετής ύφεση της Ελληνικής οικοδομικής δραστηριότητας και η απουσία μεγάλων έργων τις έστειλαν στο καναβάτσο.

      Για Έλαστρον έχουμε μιλήσει προ ετών ... ας δούμε λίγο τον Κορδέλλο.
      Πρόκειται για μια εταιρία μικρότερη της Έλλαστρον κάτι περισσότερο απο το ήμισυ.
      Τα προβληματα της είναι :

      1) Η πτώση του κύκλου εργασιών (όπως και σε όλες τις χαλυβουργικές)κατά 60% από το 2008 (τελευταία καλή χρονιά για τις χαλυβουργικές)
      2) Πτώση του μεικτού περιθωρίου κέρδους στο 10% .... στο 15% ανέβηκε το 2015 (η πρώτη καλή χρονιά για τις χαλυβουργικές μετά την 7ετής ύφεση του κλάδου)
      3) Η πτώση της εγχώρια οικοδομικής δραστηριότητας.
      4) Η ύφεση της Ελληνικής οικονομίας και η απουσία μεγάλων έργων ανάπτυξης της χώρας.
      5) Ο τραπεζικός δανεισμός της, που παρότι είναι νοικοκυρεμένος σε σχέση με τα ίδια κεφάλαια της είναι τσιμπημένος.

      Διαγραφή
    16. Ο τραπεζικός δανεισμός της Κορδέλλος ανέρχεται σε 28,7 εκατ. ευρώ, απο 56,8 εκατ. το 2008. Ο δείκτης μόχλευσης των ιδίων κεφαλαίων στο 56,04%.
      Ο καθαρός δανεισμός (δάνεια - ταμείο) είναι στα 24,7 εκατ. απο 41,2 εκατ. το 2008. Η εταιρία λοιπόν άντεξε και μείωσε τον δανεισμό της μέσα στον Αρμαγεδδώνα της ύφεσης της Ελληνικής οικονομίας και της πτώχευσης της χώρας.

      Τα ίδια κεφάλαια της στα 19,4 εκατ. ευρώ (0,91 ευρώ ανά μετοχή) πεσμένα κατά 33% απο το 2008 .... η αιτία της πτώσης των ιδίων κεφαλαίων είναι οι ζημιές κατά την 7ετή ύφεση. Ωστόδ η εταιρία (όπως και η Έλαστρον) άντεξε και δεν διαλύθηκε όπως η ΣΙΔΜΑ και η Μπήτρος.
      Το 2016 ήταν η πρώτη καλή χρονιά ... το περιθώριο μεικτού κέρδους ανέβηκε στο 15% (όπως και στην Έλαστρον) και ανακοινώνονται για πρώτη φορά κέρδη, μετά απο 7 χρόνια (όπως και στην Έλαστρον).
      Τα καθαρά κέρδη είναι 673 χιλιάδες ευρώ , δηλαδή 0,032 ευρώ ανά μετοχή.
      Στο α εξάμηνο οι πωλήσεις τρέχουν στο +20% και για το έτος αναμένονται αποτελέσματα, στην χειρότερη περίπτωση, τα ίδια με τα φετινά ... εξαρτάται πως θα πάνε οι τιμές του χάλυβα.

      Ανάπτυξη στην Ελλάδα δίχως μεγάλα έργα δεν νοείται ... οι χαλυβουργικές θα είναι μοχλός των μεγάλων έργων .... στη Κορδέλλος υπάρχει πωλητής και η τιμή είναι πιεσμένη στα 0,33. Κάποιος ζορίζετε ...

      Διαγραφή
    17. Καλησπερα κυριε Τάκη. Παντως τα 47.000 τεμάχια δεν του τα πηραν ουτε στο κλείσιμο. Αντιθετα πηραν 10.

      Διαγραφή
    18. Εδώ και τρεις μέρες στήνει κομμάτια ... το χαρτί με το ζόρι το πήγαν στα 0,6 δίχως όγκους. Τώρα επέστρεψε στα πάτρια εδάφη των 0,3 ... το θέμα είναι πόσα κομμάτια έχει ο πωλητής??
      Προσωπικά δεν νομίζω ότι είναι κάποιος μέσα στο χαρτί ... οι βασικοί μέτοχοι έχουν το 82% ... τα υπόλοιπα μάλλον είναι στην ελεύθερη αγορά.

      Διαγραφή
    19. Εκτιμώ πάντως ότι αν τα στείλει άλλο ένα 20% με 25% προς τα κάτω ... θα γίνουν ανάρπαστα τα κομματάκια του ... όσα και αν είναι. ΣΤΕΙΛΤΑ βρεεεεεεε .... έχουμε και τον Μπου κουμ τσα, με του τρούπιο σώβρακο, του κύριου Λουκά που θα τα κάνει λαμπόγυαλο. Έρχεται πυρηνικός όλεθρος βρεεεεε

      Διαγραφή
    20. κύριε Τάκη επανέρχομαι στις τράπεζες και αντιγράφω απόσπασμα απο λεωτσάκο
      στα γραφόμενα του και αυτός δίνει υπεροχή στην αλφα

      Το συμπέρασμα στατικής ανάλυσης

      Α)Η ισχυρότερη βάση κεφαλαίων τράπεζα στην Ελλάδα είναι η Alpha bank από πολλές απόψεις.
      Έχει τον υψηλότερο δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας 18%, έχει το μεγαλύτερο κεφαλαιακό απόθεμα 3 δισεκ. έχει το μικρότερο DTA 4,39 δισεκ. και αρνητικά αποθεματικά -2,45 δισεκ. ευρώ από όλες τις τράπεζες.
      Όμως από τους ελέγχους TAR….φαίνεται ότι ανακύπτουν ορισμένα ζητήματα που θα μπορούσαν να πλήξουν την Alpha bank.

      2)H Eurobank η οποία εμφανίζει την δεύτερη καλύτερη επίδοση ως προς το κεφαλαιακό απόθεμα περίπου 2,5 δισεκ. ωστόσο συμπεριλαμβάνονται και τα 950 εκατ προνομιούχων μετοχών που θα αντικατασταθούν με ομόλογο tier 2 ύψους 950 εκατ με κουπόνι 6,4% και επιτόκιο περίπου 5,4% με 5,5%.
      Να σημειωθεί ότι στα τελευταία τρίμηνα το tangible book της Eurobank έχει βελτιωθεί αισθητά από 5,067 δισεκ έχει αναρριχηθεί στα 5,77 δισεκ. και αντιστοίχως έχει μειωθεί και το DTA στα 4,897 δισεκ. ευρώ.

      3)Η Εθνική τράπεζα παρά τις σημαντικές κινήσεις αναδιάρθρωσης του ισολογισμού και παρ΄ ότι υλοποιεί απαρέγκλιτα ότι έχει συμφωνηθεί με την DGcom κεφαλαιακά δεν είναι ισχυρότερη ενώ έχει και χαμηλό κεφαλαιακό απόθεμα.
      Η βασική αιτία είναι προφανώς το γεγονός ότι αποπλήρωσε τα Cocos τα ομολογιακά μετατρέψιμα σε μετοχές ύψους 2 δισεκ. και ενέγραψε σοβαρή ζημία από την πώληση της Finansbank.

      4)Η Πειραιώς επειδή διακρατεί τα Cocos τα μετατρέψιμα ομόλογα ύψους 2,04 δισεκ. ευρώ εμφανίζει κεφαλαιακό απόθεμα 2,12 δισεκ. που αφαιρώντας τα Cocos μηδενίζεται.
      Η Πειραιώς είναι ξεκάθαρο ότι έχει και την μεγαλύτερη ανάγκη αύξησης των κεφαλαίων της.
      Πραγματοποιεί ωστόσο κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

      Διαγραφή

    21. συνέχεια

      Το συμπέρασμα δυναμικής ανάλυσης

      Αξιολογώντας την κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών όχι στατικά αλλά δυναμικά υπάρχουν αισθητές διαφοροποιήσεις στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα.
      Οι τράπεζες στην Ελλάδα διαθέτουν
      -tangible book 28,87 δισεκ. ευρώ είναι τα κεφάλαια χωρίς προνομιούχες και cocos τα καθαρά core εποπτικά κεφάλαια και επίσης
      -διαθέτουν 19,53 δισεκ. αναβαλλόμενη φορολογία DTA,
      -Αρνητικά αποθεματικά 30,75 δισεκ. ευρώ
      -Κεφαλαιακό απόθεμα 9,3 δισεκ.
      Το κεφαλαιακό απόθεμα, χωρίς τα cocos και προνομιούχες διαμορφώνεται σε 6,3 δισεκ. ευρώ.
      Λαμβάνοντας υπόψη όμως ότι
      -Τα όρια του αποθέματος ασφαλείας προοδευτικά θα αυξάνεται στο +2,5%,
      -Τα χαρτοφυλάκια προβληματικών δανείων που μειώνονται με ρυθμό αργό
      -Τις εντυπωσιακές διαφοροποιήσεις μεταξύ των τραπεζών από τις πηγές εσόδων π.χ. η Alpha bank είχε 388 εκατ κέρδη προ φόρων στο α΄ 6μηνο 2017 από τα επιχειρηματικά δάνεια και η Πειραιώς 92 εκατ κέρδη, στο retail η Alpha bank είχε ζημίες -221 εκατ ευρώ και η Πειραιώς -84 εκατ ευρώ
      -Τους ελέγχους που πραγματοποιεί η ΕΚΤ και ο SSM στις ελληνικές τράπεζες
      -Την πίεση που ασκεί το ΔΝΤ για AQRs και η εκτίμηση του ότι οι τράπεζες θα χρειαστούν 10 δισεκ. ευρώ κεφάλαια –ίσως και να μην επαρκούν είχε αναφέρει το ΔΝΤ – (AQRs μάλλον δεν θα υλοποιηθούν) εξάγονται τα εξής συμπέρασμα
      Η Alpha bank ακόμη και σε ένα δυσμενές σενάριο που έχανε 2 δισεκ. του κεφαλαιακού της αποθέματος θα διασωζόταν αλλά προφανώς θα χρειαζόταν περαιτέρω ενίσχυση αλλά θα ήταν η πιο κεφαλαιακά επαρκής.
      Η Eurobank έχει μεν την μεγαλύτερη βελτίωση κεφαλαιακά αλλά το DTA αντιστοιχεί στο 84% των κεφαλαίων παλαιότερα η σχέση ήταν πολύ χειρότερη.
      Η Eurobank διασφαλίστηκε με το tier 2 που θα εκδώσει προς αντικατάσταση των προνομιούχων μετοχών αλλά είναι προφανές ότι χρειάζεται ενίσχυση του κεφαλαιακού της αποθέματος.
      Η Πειραιώς είναι προφανές ότι χρειάζεται μεγάλη αναδιάρθρωση ώστε να ενισχύσει το κεφαλαιακό απόθεμα, η Πειραιώς δουλεύει στο όριο και σε ένα κακό σενάριο θα ήταν η πρώτη τράπεζα με το μεγαλύτερο κεφαλαιακό έλλειμμα.
      Η Εθνική παρά την γενναία αναδιάρθρωση της δεν είναι τόσο ισχυρή κεφαλαιακά όσο εκτιμάτο αρχικά.
      Ο μηδενισμός του ELA αφορά την ρευστότητα, καλή εξέλιξη αλλά δεν έχει ουσιαστική επίδραση - αλλά μόνο έμμεση - στα κεφάλαια (ως γνωστό το κεφάλαιο γίνεται ρευστότητα, η ρευστότητα δεν γίνεται κεφάλαιο)
      Η Εθνική πρέπει να βελτιώσει το capital buffer το οποίο ωστόσο σε απόλυτους όρους είναι μεγαλύτερο από της Eurobank και Πειραιώς.
      Το κυριότερο όλων πάντως είναι ότι οι ελληνικές τράπεζες δουλεύουν στο όριο πλην της Alpha που έχει μεγαλύτερο περιθώριο ασφαλείας.
      Σε ένα στραβοπάτημα, σε μια επικίνδυνη κακοτοπιά, σε ένα ξαφνικό AQRs οι ελληνικές τράπεζες θα χρειαστούν ανακεφαλαιοποίηση.
      Οι τράπεζες στην Ελλάδα δουλεύουν στα όρια του στατιστικού λάθους ως προς την κεφαλαιακή τους επάρκεια.

      Κεφαλαιακή επάρκεια και δομή των ελληνικών τραπεζών α΄ 6μηνο 2017
      Ποσά σε δισεκ. ευρώ
      Τράπεζα

      Tangible book

      DTA

      Αποθεματικά

      Capital buffer

      Πειραιώς

      7,6

      5,32

      -8,08

      2,12

      Εθνική

      6,50

      4,917

      -9,7

      1,63

      Eurobank

      5,77

      4,897

      -10,62

      2,5

      Alpha

      9

      4,39

      -2,45

      3

      Σύνολο

      28,8

      19,53

      -30,75

      9,3

      Επεξεργασία στοιχείων bankingnews

      www.bankingnews.gr

      Διαγραφή
    22. Τελικα ο Κορδελλακιας τα κρατησε τα 0.3 πανευκολα με μεγαλη μου λυπη. Οποτε ο Τακαρος εχει ανοιξει μια μικρη αναγνωριστικη θεσουλα. Αυστηρα κοιταζω πλησιον του 0.3 Απο κατω του 0.3 με συναρπαζει ιδιαιτερως.

      Διαγραφή
  24. Κύριε Τάκη περιμένω με ενδιαφέρον την επικαιροποιημένη ανάλυση σας για τον Ικτίνο.Μέχρι πότε θα του τρώει κέρδη η ΙΔΕΗ !!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΝ και σίγουρα δεν είμαι Τακαρος για να σου απαντήσω, αλλά όπως φάνηκε στο πρόσφατο δελτίου Ιουνίου Λαγηε στον αιώνα τον άπαντα!! Αμα δεν ήμασταν όπως είμαστε με τεράστιες εγγυημένες τιμές σε σχέση με Ευρώπας θα είχε πέσει κλάμα στα ΑΠΕ. Ελπίδα που αχνοφαίνεται στον ορίζοντα είναι τα κινεζάκια της ΔΕΗ ποο (οπως γράφω στο ποστ του δρομεα) θα έρθουν σαν απομηχανής θεός να σώσουν την κατάσταση!!

      Διαγραφή
    2. Κύριε Άρη είχε πολύ καλές προσφορές για τα εγκατεστημένα MW ... σε σημείο που έλεγα έχει τρελαθεί ο άνθρωπος και δεν πουλάει. Μιλάω για 2013 και λιγο πιο πίσω.
      Σήμερα παρακαλάει να το δώσει και να βάλει καθαρά μερικά ψιλοκοκό στην τσέπη. Μιλάμε για μονοψήφιο νουμερο σε εκατομμύρια. Έστω ... καλά και αυτά εαν έρθουν. Θα έρθουν όμως??

      Διαγραφή
    3. 3 συνδρομητικα τεχνικης(το ενα με επιτυχεις προβλεψεις στο παρελθον) ασχολουνται με την αφεντια του κυρ Βαγγελη εσχατως. βλεπεις τα φθηνα χαρτια πλεον ειναι λιγα, στα δακτυλα ενος χεριου.. ενεργειακε 20% πανω απο εδω, εκτως απο γκουρου θα γινεις και μοδατος χε χε

      Διαγραφή
    4. ο Κύριος Lorac έχει κάνει αρκετές παρουσιάσεις στα ενεργειακά.έχει ασχοληθεί με την ΔΕΗ και σε ο,τι με αφορά παρακολουθώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις απόψεις του.

      Διαγραφή
    5. Κύριε Lorac ας ρίξω κι εγώ την γκουρουδιά μου.Στον Ικτίνο Βλέπετε κι εσείς αυτο που βλέπω δήλαδη τους 2 τελευταίους μήνες σχηματισμό ανοδικής παγίωσης με κεφάλι και ώμους????

      Διαγραφή
    6. Κύριε άρη μάλλον έχουμε μπερδευτεί λίγο οι διάλογοι ... ο κύριος ανώνυμος μιλάει για Ικτίνο και μάλιστα έδωσε τιμή στόχο.

      Διαγραφή
    7. Βαγγέλης και ο Μυτιληναίος η ΒΑΓΓΕΛΑΣ,Ευάγγελος και ο ΧαΪδάς. Πράγματι Κύριε Τάκη μπερδεύτηκα.

      Διαγραφή
    8. Πάντως ή άποψη μου είναι κύριε Τάκη ,και νομίζω ο,τι το γουστάρετε αυτό,μετα την ολοκλήρωση αυτου του σχηματισμού που περιέγραψα θα ξεπερασει και το 1,80 και θα παίζει τον χειμώνα πέριξ των 2 ευρώ.Εκτός κι αν έχουμε εξελίξεις σε ενεργειακά ή στην Σητεία.

      Διαγραφή
  25. χαρτι που εχουν οι μαριδαιοι με το κιλο (βλεπε ΔΡΟΜΕΑ) δυσκολα εως απιθανο να ανεβει,αντιθετα χαρτια όπως ο ΑΝΕΜΟΣ που ψάχνεις μαριδαιο με το κυαλι εχουν μελλον,εχω ξαναγραψει ότι μπορει να αποτελεσει μια νεα ΜΠΕΛΑ ,εάν συγκρινουμε ποσο θα κοστισει στην ΕΝΕL το υπο κατασκευη αιολικο παρκο στην νοτια ευβοια μεγέθους 250MW ,σε σχεση με το τωρινο ενεργο δυναμικο του ΑΝΕΜΟΥ 245 MW θα βγαλουμε χρήσιμα συμπερασματα .Αγοραια τιμη 1,5 εκ ευρω ανα ΜW για εγκατεστημένα αιολικα προσφερουν εφοπλιστες για αγορα.ΜΑΖΙ με ΔΕΗ τις θεωρω τοπ επιλογες , θα ηθελα τις αποψεις σας .ευχαριστω ΑΥΓΕΙΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυριε Αυγεα εχετε δει το μετοχολογιο του ΔΡΟΜΕΑ? Η του ΑΝΕΜΟΥ?

      Γιατι δεν το βλεπω πιθανό.

      Διαγραφή
    2. γνωριζω ποιο από τα δυο εχουν θεσμικοι ΑΙΟΛΙΚΗ ,ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ, ΑΜΟΙΒΑΙΑ ,επισης EUROXX,ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ,PRELIYM EXOYN θεσεις στο φυσερο είναι οι ιδιοι που ειχαν καιεχουν θεση στα πλαθ από τα 0,50.ΔΕΝ λεω ότι ο ΔΡΟΜΕΑΣ δεν αξιζει αλλα εμενα το παρελθον του παπ δεν με πειθει ΑΥΓΕΙΑΣ

      Διαγραφή
  26. κυριε ΔΡΟΜΕΑ οσον αφορα τα μετοχολόγια βασικοι μετοχοι στον ΔΡΟΜΕΑ κατεχουν το 76% ,στον ΑΝΕΜΟ οι στην τελευταια Γ.Σ τον ιουνιο παρεβρεθηκε το 78% των μετοχων όπως εγραψε πιο πανω ο φίλτατος οικοδεσπότης ΤΑΚΑΡΟΣ πρεπει οι βασικοι μετοχοι -αφεντικα σε πολλες εταιριες να δωσουν χαρτια όχι μονο στις δυο που ανεφεραμε παραπανω αλλα και σε ελτον,κμολ, μεβακο, φλεξο,αστακ,κανακ,κορδεκαι άλλες όπως εκανε προσφατα ο ΠΑΠ μοιρασε περι τα 0,20 και μετα τραβηξε τον δρομο του .ΑΥΓΕΙΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω σας απάντησα σε αυτο που είπατε οτι εχουν οι μαριδαιοι χαρτια με το κιλό στον ΔΡΟΜΕΑ.Και μου απαντάτε ασχετα.

      Διαγραφή
  27. Τακαρε τι συνομωσια εχεις κανει και ανεβαζουν ολοι διαγραμματα του μαρμαρου? Βρε κονιορδοι, το 1.23 απο κατω και το 1.58 απο πανω το βλεπουν και τα τσικο. Ρε μονο ο Τακαρος που δεν εχει γρασσο βλεπει τα 4-5. χρειαζεται γνωση και φαντασια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΤΑ ΕΧΩ ΓΡΑΨΗ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ-ΕΠΑΛΗΘΕΥΟΥΜΕ-Η «βόμβα» του αμερικανικού χρέους και το τζογάρισμα Τραμπ

    Το ιδιωτικό και δημόσιο χρέος στις ΗΠΑ οδεύει προς τα 41 τρισεκατομμύρια δολάρια! Γιατί ο Ντ. Τραμπ είναι «υποχρεωμένος» να τζογάρει σε μια νέα διεθνή κρίση. Γράφει ο Αθ. Χ. Παπανδρόπουλος.
    http://www.euro2day.gr/specials/opinions/article/1561136/h-vomva-toy-amerikanikoy-hreoys-kai-to-tzogarisma.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλημέρα σα;!! Έψαχνα το ποστ Νοε-16 να ξαναθυμηθώ τι γράφαμε τότε για Ικτινο και έπεσα πάνω σε μια κουβέντα που είχε γίνει για TEVA.

    Βάζω ένα update απο το διάγραμμα https://www.tradingview.com/x/ir4Iqe29/
    και ρωτώ τον καλό αναλυτή κ.Σύλβιο αν η πτώση αυτή έχει να κάνει με τις μετατρέψιμες ομολογίας του '18 που πλησιάζει ή είναι καθαρά λόγω οικονομικών αποτελεσμάτων.

    Lorac 5 Δεκεμβρίου 2016 - 7:22 μ.μ.

    Μην το πάρετε στα σοβαρά , μια οπτική εικόνα ιαματική. Επιστροφή στα επίπεδα -που αποτελούσαν και χαμηλά- του 2012 -2013 μετά την δημιουργία και εκτέλεση σχηματισμού ωκω. Πάντα με προβληματίζουν αυτοί οι σχηματισμοί για τους αντιμετωπίζω ως συνεχείας ή γενικότερα έναρξης μιας κίνησης. Οπότε τα επίπεδα που είναι τώρα και γενικότερα το αριθμητικό Bv πρέπει να είναι σημαντικό επίπεδο έως και στοπ λος. Μια κίνηση ανοδική πάνω απο τους 2 εμα 38 και 38,30 θα ήταν υπερ των λονγκ σεναρίων σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο.

    https://www.tradingview.com/x/JRNYqcuU/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μιας και βρήκα καλή ψαριά συνεχίζω.... με deja vu

    hippy5 Δεκεμβρίου 2016 - 8:46 μ.μ.
    Θεωρώντας όμως περίπου μονόδρομο την συμπεριφορά των ασήμαντων συριζαίων (+) τις συνεχείς αναφορές σχεδόν μέρα παρά μέρα της ελληνικής αγοράς (έστω ομολογιακής προς το παρόν) στο bloomberg (+) την πτώση άλλων αναπτυσσομένων όπως της τουρκικής (=> rotation), έχω την εντύπωση πως το ΧΑΑ θα μπορούσε να παίξει πολύ δυνατότερα απ΄ότι αρχικά πιστεύαμε. Τηρουμένων των αναλογιών θα μπορούσε νομίζω να (ξανα)ζήσει μέρες 2007 με πιθανό υψηλό περί τις 850 μονάδες Φλεβάρη-Μάρτη (και διόρθωση εννοείται μετά...δεν γίναμε ξαφνικά φερέγγυοι). Μέχρι στιγμής το ένστικτο μας οδηγεί σωστά...για να δούμε τι θα γίνει με τούτη.

    Φίλε Lorac, άσχετα με την άποψη που διατυπώνει ο Μιχάλης στο μπλογκ του, για δείτε το τεχνικά (ΓΔ, 25άρης, ΔΤΡ) έχει πιθανότητες ένα τέτοιο σενάριο?

    Lorac5 Δεκεμβρίου 2016 - 9:17 μ.μ.

    k. Hippy φυσικά και υπάρχει αυτή η πιθανότητα.

    http://www.tradingview.com/x/5X0RpC2e/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Που το ψαρέψατε αυτό πάλι κ. Lorac. Αν εξαιρέσουμε μια 2μηνη χρονική υστέρηση...συνέβη ακριβώς όπως το πιθανολογήσαμε παρατηρώντας κριτικά την ειδησεογραφία της περιόδου και τη "στατιστική" συμπεριφορά των αγορών. Οι πανάσχετοι συριζας μοιράζουν χρήμα (και θα συνεχίσουν) σε όσους τους διαβάζουν σωστά.

      ΑΛΦΑ. Θα παρατηρήσατε πως όλο και περισσότεροι αναφέρονται στη δυνατότητα έκδοσης ομολογιακών δανείων από τις συστημικές όπως επισημάναμε τον καιρό που μιλούσαν για τεράστιες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Θα τολμήσω μια πρόβλεψη. Καμιά τους-ούτε καν η τενεκεδοπειραιώς-δεν πρόκειται να κάνει ΑΜΚ μεγαλύτερη από 1 νέα/2 παλιές και η τιμή θα είναι ίση ή υψηλότερη απ΄την αντίστοιχη του 2015.

      Διαγραφή
    2. Ως προς την TEVA που αναφέρατε αλλού. Προχθές διάβαζα ένα σχόλιο στο Bloomberg που δείχνει την διαφορά που υπάρχει ανάμεσα σε ενα καλό οραματιστή μανατζερ (και ιδιοκτήτη) από ένα επαγγελματία golden χαρτογιακά. ΄Εχει τη σημασία του μια και υπάρχουν και στο ΧΑΑ μας αντίστοιχες περιπτώσεις (πολύ μικρότερου βεληνεκούς βέβαια) όπως ΜΠΕΛΑ και ΜΥΤΙΛ.

      By Devin Leonard and Yaacov Benmeleh
      (Bloomberg Businessweek) --

      After the death of its former chairman in 2011, Teva Pharmaceutical Industries Ltd. rechristened its Jerusalem factory the Eli Hurvitz Oral Solid Dosage Plant. It’s fairly ordinary for a company to name a building after a former leader, though—and Hurvitz had been anything but ordinary. He served as chief executive officer for 25 years, transforming a regional business into the world’s largest manufacturer of generic drugs.

      Seeking an appropriate act of veneration for a man often described as the Steve Jobs of Israel, Teva had workers box up Hurvitz’s belongings at corporate headquarters, transport them to the Jerusalem facility, and re-create his old office on the sixth floor.

      etc...etc....

      Πάντως εάν κάποιος ενδιαφέρεται ίσως είναι καλούτσικη στιγμή μικρής (προς το παρόν) αγοράς καθώς άρχισαν οι υποβαθμίσεις από τους "οίκους"...ξέρετε αυτούς τους ανόητους που διαβάζουν με καθυστέρηση και προβάλλουν γραμμικά στο μέλλον αυτό που συνέβη στο παρελθόν πχ η Credit Suisse χθες έδωσε τιμή στόχο $13

      Διαγραφή
  31. Lorac19 Δεκεμβρίου 2016 - 6:46 μ.μ.

    Έχει κόρες να προικίσει ο πρόεδρος!! Μην το ξεχνάτε αυτό. Σε εκκρεμότητα το θέμα της αναχρηματοδότησης του δανεισμού. Βέβαια ο ΤτΕ μίλησε για ebitda σήμερα στα υπόψη.

    Στα τεχνικά η πρώτη εικόνα πήγε στα 80 και η δεύτερη έχει στόχο πιο χαμηλά. Ενδεικτικά 1ο σημείο το 17-9-2012. Ο πωλητής κλείνει ψηλά με όγκο και ραντίζει τις επόμενες , οπότε ψάχνω τον αγοραστή που θα φτιάχνει όγκο και θα το αφήνει να κλείνει χαμηλά για να βρίσκει και την επόμενη.

    Το εβδομαδιαίο rsi έχει ενδιαφέρον. Καταρχάς χαμηλότερες τιμές χωρίς αυτό να κάνει χαμηλότερα νούμερα και συνολικά <30.

    Άρα αμα συνεχίσει αυτήν την εβδομάδα σε αυτό το τέμπο περιμένω ένα χαμηλό στην επόμενη και μετά όποιο γύρισμα.

    Τελικά εκείνη την βδομάδα ήταν το χαμηλό που αποτέλεσε αργότερα την αρχή ενός ανοδικού που σήμερα έχει τη μετοχή στην περιοχή που αν θυμάμαι καλά είχε αγοράσει και η μια κόρη. Στα 1,29 ήταν και το σημείο κλειδί για την προηγούμενη πτώση {1,79-,1,29 = 0,80}

    Οπότε για να μην κουράζω η μτχ είναι σε ανοδικό δρόμο τον οποίο θα αμφισβητούσα αν άρχισε να κάνει εβδομαδιαία κλεισίματα κάτω απο 1,19. Τώρα πόσο μπορεί να φτάσει, θα έλεγα μην προτρέχετε ακόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλα κατσε να σπασει το 1,58 και μετα θα τραγουδήσουμε το αθανατο ασμα "εριξα λασο για να σε πιασω.."

      Διαγραφή
  32. Καλησπέρα, για τον ΑΔΜΗΕ τι γνώμη έχετε?
    Δείτε και αυτό ''Προμέρισμα 7,3 εκατ. ευρώ μοιράζει ο ΑΔΜΗΕ''πηγή euro2day, μήπως θα είναι η κότα με τα χρυσά αυγά τελικά? Αν μοιράζει προμέρισμα 7,3εκ στο τρίμηνο σημαίνει αν το πάρουμε αναλογικά 29,2εκ στο έτος δηλαδή συνολικό μέρισμα 0,125 δηλαδή μερισματική απόδοση 6% περίπου. Εκτός αν κάνω κάπου λάθος.
    Ευχαριστώ. Μάκης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάση της συμφωνίας ο ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών (δηλαδή αυτός που διαπραγματεύεται στο ΧΑΑ) θα λαμβάνει το 50% των κερδών, εκτός
      α) ταμείο >30εκατ. ΑΔΜΗΕ οπότε και >50%κερδών μέρισμα ή
      β) όχι κέρδη ο αδμηε = Μηδεν μέρισμα οι Συμμετοχών.

      Το 2016 ήταν αρνητικό απο κέρδη, αλλά έχει λογιστικά το μεγάλο φόρο λόγω μερίσματος στη ΔΕΗ. Αν αφαιρέσετε αυτό το φόρο τότε τα καθαρά κέρδη ήταν κοντά στα 35εκατ. όσα και το 2015. Επομένως ένα 0,07/μτχ σύνολο είναι λογικό για φέτος και αν όντως πάει καλύτερα ίσως να περιμένουμε και κάτι ακόμα.

      More Info >> http://www.helex.gr/documents/10180/4754245/%CE%95%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%94%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%AF%CE%BF%20%CE%95%CE%B9%CF%83%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82%20%CE%91%CE%94%CE%9C%CE%97%CE%95%20%CE%A3%CF%85%CE%BC%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%BF%CF%87%CF%8E%CE%BD%20%CE%91.%CE%95./fc35f478-2c54-4e57-823b-c0e8f9f660f6?version=1.0

      σελ 21

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ. Η άποψή σας ποια είναι για την μετοχή? Εσείς και ο Hippy την έχετε αναφέρει κατά καιρούς αλλά φαίνεται να έχει κολλήσει στο 2.05-2.10. Καθώς είστε γνώστες και οι δύο θα ήταν χρήσιμη η άποψή σας.

      Διαγραφή
  33. http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1561749/promerisma-73-ekat-eyro-moirazei-o-admhe.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Η ΔΕΗ βλέπω είναι σε βαθύ πυθμένα ... όλο την κατηγορούν, όλο της βγάζουν τα άπλυτα στη φόρα, είναι και αυτοί οι ΣΥΡΙΖΕΟΙ ακόμη στην εξουσία, αλλά εκεί σταθερή τη βλέπω.
    Εν τω μεταξύ η αγορά πιστεύει ότι θα τη σπάσουν, θα την απαξιώσουν και θα την κάνουν φύλο και φτερό. ΚΑΛΑ ΝΕΑ ΑΥΤΑ .... διότι η αγορά προεξοφλεί τα μαύρα μαντάτα.

    Εγώ ρωτώ ... μήπως έχουμε ένα νέο ΟΤΕ μπροστά μας??? Η επόμενη κυβέρνηση θα πρέπει να μην κάνει το λάθος που έκαναν με τον ΟΤΕ. Τι εννοώ.
    Τακτοποιούμε τη ΔΕΗ , την κάνουμε εταιρεία και βάζουμε ιδιώτη .... εγώ θα προτιμούσα Γερμανό, με τίποτα δεν θέλω Γαλλάκια και φυσικά όχι Κινέζο .... αλλά να κρατήσει το κράτος ένα καλό ποσοστό ... 20% ας πούμε. Τα υπόλοιπα ας τα πάρει ιδιώτης ... ας γίνει βρε αδερφέ και ΑΜΚ με παραίτηση παλαιών μετόχων στην ανάγκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται λογαριασμοί για ΕΤ και δήμους όξω απο τη ΔΕΗ ... να τα εισπράττουν αλλιώς.

      Διαγραφή
    2. Η δεη σκουπίζατε σιγά σιγά και αθόρυβα παρακολουθώ καθημερινά,συνέχεια αρνητικά δημοσιεύματα.
      Εγώ την θέση μου στήν δεη την έχω χτίσει ήδη ,πρό της αποκοπής αδμηε
      Απλά θα την ενισχύσω σε περίπτωση που πάει κάτω απο 2
      Μπαουλιάζω και περιμένω..... υπομονετικά χωρίς μπές βγές

      Διαγραφή
    3. Κυριε Τάκη μου εσεις ως παλαιός μέτοχος ΔΕΗ (εστω και με τις λιγες που εχετε στην παρούσα φαση) δεν θα πρεπει να εύχεστε ΑΜΚ με κατάργηση του δικαιώματος.

      Διαγραφή
    4. κ. Τάκη μου αρέσει - για γεωπολιτικούς λόγους - η κίνηση με το Μελίτη ΙΙ αλλά συμφωνώ 100% ως εκεί με τους κινέζους.

      Γερμανοί έχουν την εμπειρία με λιγνίτες και τους προτιμώ έναντι των Γάλλων. Ίσως αν τους δούμε κάποια μέρα στη ΔΕΗ, να έχουμε και CEO έλληνα ενεργειακό γνώστη που προτιμά και o γερμανικός τύπος.

      Στη φάση που είναι τώρα, πρέπει να δώσει λιγνίτες που θα χρειαστούν αναβαθμίσεις και να αξιοποιήσει έσοδα για φυσικό αέριο. Η Ευρώπη έχει πολλές επενδύσεις στη διασύνδεση και μεταφορά αερίου και ψυχρά μιλώντας είναι και η κοντινότερη λύση στο ενεργειακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει.

      Διαγραφή
    5. Κύριε Δρομέα δεν πρόκειται να αποκρατικοποιηθεί η ΔΕΗ λιγότερο απο 15 με 17 ευρώ. Άρα ή θα συνεχίσει η ΔΕΗ ως έχει και ο Θεός βοηθός ή οι ΣΥΡΙΖΕΟΙ θα τη διαλύσουν ολοσχερώς ή θα γίνει μια μοντέρνα Ευρωπαική εταιρεία και θα δοθεί Ένα μερίδιο στα 15 με 17 ευρώ ακατάβετα.

      Εγώ θα ήθελα το Ελληνικό δημόσιο να κρατήσει ένα 20% .... αλλά να μην μπερδεύεται πουθενά ... να λαμβάνει μόνο τα μερίσματα που του αναλογούν και να εκπροσωπείται στο ΔΣ.

      Οπότε αντιλαμβάνεστε ότι μια ΑΜΚ με παραίτηση παλαιών μετόχων δεν θα με ενοχλήσει καθόλου ... αν πρόκειται να πάρει την πλειοψηφία κάποιο ξενάκι ή έστω κάποιος με την απαραίτητη τεχνογνωσία και ας είναι Έλληνας.

      Διαγραφή
    6. Το μόνο πραγματικά αρνητικό νέο για τη ΔΕΗ και είναι το μόνο (προς το παρόν) που με κρατάει να μην χωθώ γερά είναι ένας μπάμιας που γράφει στους Capitalιστές και σηκώνει μόνο βιντεάκια και λέει κάτι ακατάληπτα που μόνο ο ίδιος καταλαβαίνει. Ε, λοιπόν αυτός αφού δεν είχε αφήσει κολλάντζα για κολλάντζα (ΥΑΛΚΟ, ΧΑΚΟΡ, Αττικής ακόμη και ψόφιες ΜΙΓες ορισμένα που θυμάμαι) τώρα μας κατσικώθηκε στη ΔΕΗ.

      Απο την άλλη πάλι λέω .... ακόμη και στην τύχη να πετάς τα βελάκια κάποιο κάποια στιγμή θα πάει στο κέντρο. Όμως μερικοί είναι τόσο άσχετοι και τόσο αντιδείκτες που είναι νομοτελειακό ότι ότι πιάνουν κάρβουνο γίνεται. Είναι και οι ΣΥΡΙΖΕοι ακόμη στα πράγματα ... άρα περιμένω και δεν τσιμπάω. Έχουμε εμπρός μας ολόκληρο βουνό να ανέβουμε ... ας κερδίσουν και λίγο οι άσχετοι.

      Διαγραφή
    7. Και ας του πει κάποιος αυτού του άσχετου ότι δεν ξεπουλάς την ΔΕΗ αν τη δώσεις σε ιδιώτη να την τρέξεις ... ούτε θα στερηθούν το ρεύμα οι ευπαθείς ομάδες.
      ΟΧΙ
      Να βγουν έγω τα τιμολόγια Δήμων και ΕΤ και οι ευπαθείς ομάδες να μην πληρώνουν στους δήμους και στην ΕΤ.
      Μετά θα τους έρχεται ο λογαριασμός του ρεύματος ... που θα έχει μόνο ρεύμα. Αν είσαι ευπαθή ομάς τότε να σου γίνεται μια λελογισμένη έκπτωση.
      Αν είσαι μπαταχτσής ή φεσαδόρος τότε να σου κατεβάζουν την τάση και να έχει μόνο ένα φωτάκι, μια κουζίνα να δουλεύει και μια σομπίτσα. Και να σου έρχεται ο λογαριασμός για όσο μπορείς να πληρώνεις .... αυτά τα πράγματα στη Βόρεια Ευρώπη τα έχουν λύσει .... εμείς πότε??


      Τέλος να μας πει που και πως μπορεί να βρει επικοινωνία ΔΩΡΕΑΝ??
      Με τα περιστέρια θα αλληλογραφεί?? Αλλά ακόμη και αυτά βρε καψερέ θα πρέπει να τα ταίζεις και να τα ποτίζεις .... άρα κάτι σου κοστίζουν και αυτά.


      Μα τι κάθομαι και κάνω ... απαντάω στους ακατάληπτους. Τα έχασε τελείως ο Τάκαρος κάθεται και ασχολείται με τον κάθε πικραμένο.

      Διαγραφή
    8. Καμμενος εγκέφαλος ελέω Τραπέζης Πειραιώς ο συγκεκριμένος. Μην ασχολείστε.

      Διαγραφή
    9. http://www.euro2day.gr/specials/opinions/article/1561139/o-ligniths-to-grexit-kai-didagmata-apo-to-aparthai.html

      Διαγραφή
    10. Δεν τα λέει και τόσο καλά.

      Διαγραφή
  35. Καλημέρα.
    Μήπως υπάρχει ανάλυση για Κορρέ. Έχει και αυτός μικρή εμπορευσιμότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Με βάση τις τιμές των capacity factors των ανά την χώρα αιολικών, το δεύτερο τρίμηνο είχαμε μέση τιμή δυναμικότητας 18,01% κυρίως λόγω του πολύ φτωχού Ιουνίου (11,13%). Η μέση τιμή των παρατηρήσεων για τα δεύτερα ημερολογιακά τρίμηνα κάθε έτους (στοιχεία από το 2009) είναι 21,15%

    Η μείωση αυτή αναμένεται να πιέσει την κερδοφορία των αιολικών πάρκων για το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Οπότε η πίεση στις τιμές των μετοχών, λόγω μείωσης κερδών, δημιουργεί ευκαιρία εισόδου σε χαμηλότερα από τα σημερινά επίπεδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Καλησπέρα σενιορ Τάκη,

    Θα ηθελα να σε ρωτήσω την γνώμη σου για την BOCH (Bank of Cyprus Holdings)

    Ξερω οτι ισως μονο με ΧΑΑ ασχολείσε αλλα θα ηθελα να δώ τι βλέπεις.

    Έλεγες για τις ελληνικές τράπεζες αν εκαναν ΑΜΚ θα έμπενες,

    Λοιπον η BOCH αποφάσισε να αυξήσει εθελοντικα τις προβλέψεις, κατα την γνώμη μου για να πουλήσει μεγάλα πακέτα δανείων.

    Η τράπεζα κατα την γνώμη μου είναι περίπου 2 χρόνια μπροστά στην εξυγίανση απο τις αντίστοιχες ελληνικες, αφού τα NPE μειώνονται εδω και δυο χρόνια , φτασανε 30-40% μείωση οσο δηλαδή οι στόχοι 2019-2020 των ελληνικών

    Ερώτησεις:
    Πώς την βλέπεις σαν μετοχή?
    Κακό η καλό σημάδι οι έξτρα προβλέψεις?


    references
    http://www.bankofcyprus.com/globalassets/investor-relations/press-releases/gr/20170530-1q2017-financialresultsannouncement_gr_final.pdf
    http://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/BOCH/13337014.html
    http://www.londonstockexchange.com/exchange/prices-and-markets/stocks/summary/company-summary/IE00BD5B1Y92IEEURSSMU.html?lang=en

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Μάριε δεν είναι τόσο εύκολο να αποφανθώ. Τι νομίζετε?? Μου δίνετε κάποια νούμερα τριμήνου τα κοιτάζω και ξαφνικά ο γκουρού ξέρει τι γίνεται??
      Πρέπει να δω περισσότερα πράγματα .... να πάω και πιο πίσω να δω τι γίνεται ... να δω με ποια ορμή απομείωνε δάνεια ... πόσα δάνεια έχει διαγράψει και διάφορα άλλα.

      Αλλά δεν θα σας χαλάσω χατίρι θα γράψω 2 κουβέντες με βάση αυτά που βλέπω.
      Η τράπεζα έχει απομοχλευθεί κύριε Μάριε. Έχετε δίκιο είναι μερικά βήματα μπροστά απο τις 4 Ελληνικές.
      Όμως δεν γνωρίζω αν οι απομειώσεις των 4,334 δις είναι αρκετές. 21,65% απομειώσεις ... είναι αρκετές?? Αν ήταν Ελληνική τράπεζα θα έλεγα όχι. Άλλο ένα 10% τουλάχιστον .... οπότε αν απομείωνε άλλα 2 δις τότε τα ίδια κεφάλαια θα γίνονταν 1 δις απο 3 δις.

      Όμως η τράπεζα βγάζει καθαρά ετήσια κέρδη πάνω απο 400 εκατ. ευρώ ... άρα μπορεί να πάρει απομειώσεις (αν χρειάζεται) μέχρι 400 εκατ. το χρόνο και να μην πειραχτούν τα ίδια κεφάλαια ... απλά δεν θα παρουσιάζει κέρδη.

      Η τράπεζα δεν έχει την παραμικρή εξάρτηση απο ΕΚΤ αφού τα δικές της οι καταθέσεις είναι περισσότερες απο την μικρή εξάρτηση απο απο ΕΚΤ αφού είναι μόλις 870 εκατ.

      Εγώ προσωπικώς αν πειθόμουν και έβλεπα και περισσότερα νούμερα σε μια κεφαλαιοποίηση του 1,334 δισ θα την αγόραζα .... παρόλο που στο θέμα των κερδών μπορεί να πετύχει περισσότερα πράγματα. Δεν νοείται μια τράπεζα να έχει λιγότερα δάνεια απο καταθέσεις ...

      Όμως με 400 εκατ και πλέον κέρδη στο έτος η κεφαλαιοποίηση στο 1,334 δις δίνει P/E κοντά στο 3. Άρα η τράπεζα είναι πάμθηνη .

      Μπορείτε να μου πείτε μετοχική σύνθεση??

      Διαγραφή
    2. Χαιρετώ κύριο Τάκη και φίλους του blog.
      Σε περίπτωση που δεν το είδατε:
      http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1561685/kampanaki-apo-moodys-gia-tis-kypriakes-trapezes.html

      Διαγραφή
  38. Ευχαριστώ πολύ κ. Τάκη για το χρόνο σας.

    Λοιπόν.

    Παρουσίαση εδώ των αποτελεσμάτων με κάποιες γραφικές για τον ρυθμό απομείωσης.
    http://www.bankofcyprus.com/globalassets/investor-relations/presentations/english/20170530-presentation-of-the-1q2017-financial-results_eng_final-6.pdf

    Μετόχοι είναι ο Wilbur Ross, υπουργός οικονομικών της Αμερικής, εχει στο συμβούλιο Joseph Ackerman πρωην διευθυντή Deutche (την ειδαμε και αυτη θα μου πείτε) και κάποια άλλα σχήματα μαζι με κάποιους Ρώσσους και τράπεζα ανασυγκρότησης. Δείτε εδώ http://www.bankofcyprus.com/en-GB/Start/Investor-Relations/Shareholder_Structure/

    Προσωπικά ο λόγος που ρωτάω τον κ. Τάκη είναι τα τελευταία νέα για έξτρα προβλέψεις των 500εκ. Με προβληματίζει αν είναι πρόβλημα ή απλά μια επιθετική διαχείριση των NPL's.

    Καλλιεργείτε κλίμα τον τελευταίο καιρό για πώληση δανείων, προσωπικά μου φαίνεται οτι μάλλον δεν τα έυρησκαν στην τιμη αρα πείραν τώρα εθελοντικά έξτρα προβλέψεις για να πουλήσουν κανα πακέτο.

    Τωρα ίσως υπάρχει κάτι που δεν βλέπω, γνώμες ευπρώσδεκτες.

    Ο στόχος τους είναι μέχρι 2019 να πέσουν στα 20% τα NPL.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν παίρνεις προβλέψεις κάτι σημαίνει .... αυτός που δεν έχει πρόβλημα ΔΕΝ παίρνει προβλέψεις. Βέβαια υπάρχουν και αυτοί που δεν παίρνουν προβλέψεις αλλά έχουν πρόβλημα .... στην περίπτωση μας οι έξτρα προβλέψεις δείχνουν πρόβλημα. Αλλά εγώ δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να την αγοράσω με 3 δις ίδια κεφάλαια και 1,2 δις κεφαλαιοποίηση .... απλώς θα αργήσει να τρέξει το χαρτί.

      Διαγραφή
    2. Εξάλλου αυτοί θα παίρνουν προβλέψεις όσα κέρδη βγάζουν. Άρα στο τέλος τα ίδια θα παραμένουν στα 3 δις.

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ για το χρόνο και τις σκέψεις σου.

      Οι απομειώσεις είναι πιο κοντά στο 42-48%. Τα NPE είναι γύρω στα 10 δίς

      Το ότι πήρανε έξτρα προβλέψεις με προβλημάτησε αλλά επίσης ηταν εντός των δυνατοτήτων και κεφαλαίων, αν επερναν κιάλλες θα με ανησυχούσε πολύ π.χ σε 3-6 μήνες.

      Οπως και να το παρουσιάζουν έχεις δίκαιο πρόβλεψη = πρόβλημα όπως και να το πασάρουν, λογικά δεν τα βρίσκουν στην τιμή πώλησης με τα διάφορα funds για πακέτα δανείων και παρά να παρουσιάσουν λογιστικές ζημιές προτιμούν να πάρουν τώρα τις προβλέψεις και να δείξουν μικρό λογιστικό κέρδος οταν έρθει η ώρα.


      Διαγραφή
    4. http://bankofcyprus.com/globalassets/investor-relations/presentations/english/20170829-presentation-of-the-2q2017-financial-results_eng_final.pdf

      Διαγραφή
    5. Εγώ δεν σας το κρύβω ότι μου αρέσει πολύ η μετοχή και αντιθέτως με το ότι λένε οι οίκοι ανοχής πως οι μεγάλες προβλέψεις τις έχουν για αρνητικό .... εγώ τις έχω για θετικό. Μάλιστα θα ήθελα με την μια να γίνονται όλες οι προβλέψεις και να τελειώνουμε.

      Δεν κρύβω επίσης πως η μετοχή μου μοιάζει πολύ με την ΑΛΦΑ .... και οι δύο διαπραγματεύονται με χαμηλότατο P/Ε .... αυτό όμως η αγορά δεν το βλέπει ακόμη γιατί γίνονται οι προβλέψεις .... όταν θα έρθει η ώρα και θα σταματήσουν οι προβλέψεις τότε τα χαρτιά θα απογειωθούν.

      Η μόνη προσοχή είναι ότι λόγω των προβλέψεων μπορεί να χρειαστούν ΑΜΚ με καταβολή μετρητών .... αυτός είναι και ο μόνος λόγος που με κρατά ακόμη μακρυά απο τράπεζες.

      Εξάλλου στο πρώτο ανοδικό κύμα μετά τις πτωχεύσεις των κρατών δεν συνηθίζεται να προηγούνται της ανόδου οι τράπεζες .... άρα έχω υπομονή και καθαρό μυαλό δίχως να βιάζομαι.

      Διαγραφή
    6. Δεν είναι μόνο ότι η τράπεζα βρίσκεται μπροστά από τις Ελληνικές. Είναι κυρίως η οικονομία που δραστηριοποιείται που ανακάμπτει ραγδαία. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για την ποιότητα των καλυμμάτων των δανείων της. Ήδη, έχουν αρχίσει να αυξάνονται οι τιμές των ακινήτων. Το μόνο πραγματικό πρόβλημα που βλέπω είναι η φήμη της. Τράπεζα που έφαγε λεφτά καταθετών, έχει αμαυρώσει τη φήμη της. Ανεξάρτητα, αν έγινε με κρατική εντολή. Βέβαια, ο κόσμος ξεχνάει εύκολα αλλά αυτό θα το βρίσκει μπροστά της. Κατά τα λοιπά, καλά κάνει και παίρνει προβλέψεις. Δεν είναι τράπεζα κράτους του ευρωπαϊκού πυρήνα. Οπότε οι εποπτικές αρχές δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εξαντλήσουν την αυστηρότητά τους επάνω της.
      ΝΓ

      Διαγραφή
  39. Κύριε Τάκη Μορφονιε μπορείτε παρακαλώ να πείτε μια γνώμη για τη foodlink ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Bonjour Monsieur Takis. Με είχατε ρωτήσει για Ελληνικές τράπεζες. Σας απαντώ ότι σήμερα αγόρασα Alpha bank στο 1.54€ και κατέχει την 3ήμερο θέση στο χαρτοφυλάκιο μου. Και είμαι έτοιμος να μπω σε οποιαδήποτε νέα ΑΜΚ.

    Χαιρετω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Τον ΛΟΥΛΗ τον έχετε ακόμα κε ΔΑΡΕΙΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Τον έχει.

    ΔΑΡΕΙΟΣ 10 Αυγούστου 2017 - 4:50 μ.μ.
    Bonsoir madame et messieurs!

    Παρακολουθώ τα τεκταινόμενα στην Ελλάδα αλλα δεν υπάρχει λόγος να γράψω τόσα χρόνια. Γράφω σήμερα διότι βλέπω ότι με θυμήθηκαν ορσιμένοι. Λοιπόν messieurs δεν έχω ακουμπήσει λέπι απο το χαρτοφυλάκιο τον εν Ελλάδι. Και φυσικά ΑΝΕΜΟ είχα φορτώσει εξαιτιας του monsieur Takis Να είναι καλά ο άνθρωπος.

    Οριστε οι θέσεις μου (απο την μεγαλύτερη στην μικρότερη) αναλυτικά τις οποίες όταν πουλήσω κάποιες θα σας ενημερώσω.

    ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ μικτή τιμή 4.95
    ΑΒΑΞ μικτή τιμή 0.57
    ΑΝΕΜΟΣ μικτή τιμή 0.65
    ΚΑΜΠΑΣ μικτή τιμή 0.46
    ΛΟΥΛΗ μικτή τιμή 2.10

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν κατάλαβα καλά Monsieur Darius δεν ψωνίσατε την ΑΛΦΑ για την αντίδραση αλλά για διακράτηση...Σωστά ;
      Και μιας και είστε εδώ επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω : συνεχίζετε να θεωρείτε ότι ο ΜΥΤΙΛ στα 8+ ευρώ αξίζει την μεγαλύτερη θέση στο χαρτοφυλάκιό σας ; Το ρωτώ γιατί με ενδιαφέρει και προσωπικά, είναι και στο δικό μου χαρτοφυλάκιο στην 1η θέση αλλά έχω αρχίσει να κλίνω προς την κατεύθυνση να τον κατεβάσω λίγο...

      Διαγραφή
  43. ΚΥΡΙΕ ΤΑΚΗ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΑ.
    ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΠΟΥΛΗΘΕΙ ?
    ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ, ΣΕ ΠΟΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΦΑΝΕ ΚΡΑΞΙΜΟ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΜΕΤΟΧΟΙ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι κράξιμο να φάνε κύριε και απο ποιούς? Μιλάμε για το απόλυτο ζόμπι και τη χρεοκοπημένη ΜΙΓ. Σιγά μην τους ρωτήσουν.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  44. Καλησπέρα Τάκαρε,

    Σίγουρα δεν θα την πουλήσουν 1,6 φορές τα ΙΔΙΑ κεφάλαια που την αγόρασαν, αλλά μια δίκαιη αποτίμηση πόσο θα την υπολογίζατε ?

    Γιατί μετά τα ψάρια που τρόμαξε(?) κόσμο το τίμημα, ήρθε και το Υγεία Τιράνων που πουλήθηκε 1 εκατ με "το τίμημα έχει υπολογισθεί με την μέθοδο συμψηφισμού καθαρών υποχρεώσεων (cash free – debt free)". Νέες μεθόδοι αποτίμησης !!!!

    Άρα ψύλοι στα αυτιά μας και για τα καράβια ?

    Υγ. Αν τα πουλάει όλα σκραπ η Πειραιώς, την ίδια τύχη θα έχει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ παραπάνω απο 2,1 με 2,5 ευρώ ανά μετοχή καθαρά ... και να αναλάβω το δανεισμό δεν θα έδινα.

      Γιατί να τρομάξει κόσμο το τίμημα ... όταν αγοράζουν ζόμπι να ξέρουν τι αγοράζουν. Διαφορετικά οι επενδυτάς να κάτσουν σπίτι τους και να πηγαίνουν καζίνο.

      Διαγραφή
  45. Αγοράζεται τώρα στο 1,5 Ε ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Κύριε Τάκη Καλημέρα σας.

    Υπάρχει ενδιαφέρον και από τον τον γνωστό εφοπλιστή Grimaldi.

    Πάει για νέα υψηλά 52 εβδομάδων η μετοχή ?

    Ποια είναι η γνώμη σας για αυτή την καλή εξέλιξη ?

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οσο πλησιεστερσ στο 1 ευρω τοσο μεγαλυτερη σιγουρια οτι δεν θα χασει καποιος.

      Διαγραφή
  47. 1,85 E... η τιμή που θα αλλάξει χέρια το πακέτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Να θυμάσαι πάντα ότι είσαι ο τελευταίος τροχός της αμάξης !!! Να μην είσαι ζουλιάρης και φθονερός τύπος και αν το σχόλιο σου είναι μόνο για να με πικάρεις ... τότε να γνωρίζεις ότι είσαι μέτριος και άσχετος και αν πιστεύεις ότι μπορείς να είσαι καλύτερος μου άνοιξε το δικό σου Ιστολόγιο για να μας το αποδείξεις ντεεεε!!!! Όχι μόνο φρου φρου και παρλαπίπες ...

Γιαυτό πάρε μόνο το "ματάκι" σου και δρόμο 😂😂